Systeemhandel

Pivots Test: Gebruik de Pivot Indicator voor Succesvolle Handel
MetaTrader4
Pivots Test: Gebruik de Pivot Indicator voor Succesvolle Handel

De pivots indicator is een onmisbare tool voor elke trader die zijn strategie wil optimaliseren. Hier is hoe je het kunt toepassen: Koop: Begin bij de pivot met een winstdoel tot R2 en een stoploss tot S2. Verkoop: Begin bij de pivot met een winstdoel tot S2 en een stoploss tot R2. Strategie Tester Rapport Pivots Test Alpari-Classic (Build 218) Symbool EURJPY (Euro vs Japanse Yen) Periode Dag (D1) 2008.08.01 00:00 - 2008.11.07 00:00 (2008.08.01 - 2008.11.08) Model Elke tick (de meest nauwkeurige methode op basis van alle beschikbare tijdframes) Parameters Lots=0.1; TrailingStop=25; magicnumber=777; Bars in test 1071 Ticks gemodelleerd 1988820 Modelleringskwaliteit 65.43% Aantal mismatches in grafieken 40 Initiële storting €1000,00 Totaal netto winst €507,40 Bruto winst €782,95 Bruto verlies -€275,55 Winstfactor 2.84 Verwachte uitbetaling 16.91 Absolute drawdown €129,59 Maximale drawdown €219,97 (20,17%) Relatieve drawdown 20,17% (219,97) Totaal aantal trades 30 Korte posities (% gewonnen) 15 (100,00%) Lange posities (% gewonnen) 15 (86,67%) Winst trades (% van totaal) 28 (93,33%) Verlies trades (% van totaal) 2 (6,67%) Grootste winsttrade €79,39 verliestrade -€174,52 Gemiddeld winst trades €27,96 verlies trade -€137,77 Maximaal aantal opeenvolgende winsten (winst in geld) 20 (€520,12) aantal opeenvolgende verliezen (verlies in geld) 1 (-€174,52) Maximaal opeenvolgende winst (aantal winsten) €520,12 (20) opeenvolgende verlies (aantal verliezen) -€174,52 (1) Gemiddeld opeenvolgende winsten 9 opeenvolgende verliezen 1

2008.11.21
Trendvolger EA: Jouw Gids voor MetaTrader 4
MetaTrader4
Trendvolger EA: Jouw Gids voor MetaTrader 4

Inleiding Als trader weet je dat een goed systeem het verschil kan maken. Vandaag bespreken we een Trendvolger EA die speciaal ontworpen is voor MetaTrader 4. Deze expert advisor biedt een solide strategie voor zowel beginners als ervaren traders. Strategie Auteur Urban Sotensek EA Auteur Yuriy van ForTrader.ru Laatste Versies Bekijk hier de laatste versies Koop- en Verkoopstrategieën Up/Koop Instap: Wacht op het signaal van de opwaartse pijl. GUPPY MMA: De groene lijnen moeten boven de rode lijnen zijn! Alle lijnen moeten naar boven wijzen. LAGUERRE: De Laguerre-indicator moet de 0.15 niveau van onder naar boven kruisen. MACD: De MACD moet boven de 0 staan op het moment van het signaal. Stop-Loss: Plaats 5 punten (+ spread) onder de LOW van de huidige candlestick. Alternatief: 20 punten voor standaard valutaparen en 25 punten voor volatielere paren zoals GBP. Uitstap: Sluit de helft van je positie bij het eerste controlepunt en laat de rest open totdat de Slope Direction lijn rood wordt. Je kunt ook zelf een uitstapstrategie kiezen. Down/Verkoop Instap: Wacht op het signaal van de neerwaartse pijl. GUPPY MMA: De groene lijnen moeten onder de rode lijnen zijn! Alle lijnen moeten naar beneden wijzen. LAGUERRE: De Laguerre-indicator moet de 0.75 niveau van boven naar beneden kruisen. MACD: De MACD moet onder de 0 staan op het moment van het signaal. Stop-Loss: Plaats 5 punten (+ spread) boven de HIGH van de huidige candlestick. Alternatief: 20 punten voor standaard valutaparen en 25 punten voor volatielere paren zoals GBP. Uitstap: Sluit de helft van je positie bij het eerste controlepunt en laat de rest open totdat de Slope Direction lijn blauw wordt. Je kunt ook zelf een uitstapstrategie kiezen. Afbeelding Deze systeem is gebaseerd op de Trendvolger Adviezen Optimaliseer het systeem en voer toekomstige tests uit. Probeer verschillende methoden voor het afsluiten van posities. Herzie je Stop-Loss instellingen. Meer informatie over de parameters van de EA en de "Trend Follower" strategie vind je in de 23e editie van het tijdschrift.

2008.11.17
Ontdek de Kracht van een Neural Network MTS in MetaTrader 4
MetaTrader4
Ontdek de Kracht van een Neural Network MTS in MetaTrader 4

Hallo traders! Ik wens alle deelnemers aan het kampioenschap veel winst toe! Ik ben nu al een paar jaar bezig met programmeren, maar ik ben nog een nieuwkomer in jullie community van programmeurs voor financiële analyses. Ik kijk ernaar uit om een constructieve discussie te voeren. Jullie kunnen me complimenten geven (altijd leuk) of zelfs kritiek uiten (maar dan graag met een goede onderbouwing). Dit is mijn eerste EA uit de serie "MTS gebaseerd op een Neural Network". Allereerst wil ik Yuriy Reshetov bedanken. Zijn publicaties op deze website hebben me geholpen om de theorie van neurale netwerken toe te passen bij het schrijven van deze MTS. Voor degenen die niet bekend zijn met neurale netwerken, raad ik aan om dit artikel te lezen: https://www.mql5.com/ru/articles/1447 De methode voor het toepassen en trainen van een dubbele laag neurale netwerken is uitstekend beschreven op deze pagina: http://codebase.mql4.com/en/code/7917 Let op dat ik hier de "engine" presenteer, oftewel het "skelet" van de MTS. De functionaliteit kan verder worden uitgebreid, zoals het gebruik van een andere indicator of een groep indicatoren in plaats van MACD. Je kunt ook extra optimalisaties uitvoeren, enzovoort. Maar het belangrijkste is: het uitsluiten van signalen van het neurale netwerk en van de indicator is niet de bedoeling (dat wil zeggen, als het signaal van het neurale netwerk neutraal is, dan gebruiken we de indicator), maar hun gecombineerde toepassing voor de analyse van de mogelijkheden om een positie te openen. P.S. Naar mijn mening zijn de beste resultaten te behalen op de H1 van de belangrijkste valutaparen. Creëer, probeer en wie weet vind jij jouw "gouden graal"! :-)

2008.11.17
FXRaider's Handelsstrategie: Optimaliseer je Trading met deze EA voor MetaTrader 4
MetaTrader4
FXRaider's Handelsstrategie: Optimaliseer je Trading met deze EA voor MetaTrader 4

Strategie Auteur: FXRaider. EA Auteur: Yuriy. ForTrader.ru Laatste Versies: Hier In deze strategie maken we gebruik van drie tijdframes (ik ben een grote fan van A. Elder, dat komt hier ook van pas). W1, D1 en H4. Laten we dit even bekijken. W1: Alles is hier simpel. Twee MA's en mijn Awesome (in de bijgevoegde archief). Waarom heb ik het Awesome-indicator aangepast? Omdat ik niet geloof dat de standaardwaarden van de EMA in deze indicator optimaal zijn voor de trading. Maar ik vind de weergave van de indicator geweldig, daarom gebruik ik het boven de anderen. Het lijkt meer op de MACD-histogram in dit geval. Verlaagd tot 36%. Rode MA: Periode: 55 Type MA: Linear Weighted Toepassing: Close Blauwe MA: Periode: 21 Type MA: Linear Weighted Toepassing: Close Awesome: Per_1 - 8; Per_2 - 13. Richting Bepaling: Het is zo eenvoudig als een nucleaire bom. De term "primaire indicator" is geïntroduceerd in mijn strategie. De tendens wordt hierin in de eerste plaats bepaald. Het zijn de twee MA's op dit tijdframe, dat wil zeggen, wat zij weergeven is leidend. Als de blauwe hoger is dan de rode, dan is de trend omhoog; als de blauwe lager is dan de rode, dan is de trend omlaag. Awesome is een aanvullende indicator en als deze hetzelfde aangeeft, is dat goed; zo niet, dan is dat niet verschrikkelijk. Ik heb de resultaten van mijn observaties in een tabel gezet. Wanneer er een samenloop van de twee indicatoren op W1 voorkomt, zoals nu, schrijf ik "omhoog". Als beide MA's "omhoog" laten zien en Awesome "omlaag", schrijf ik ook "omhoog". Maar in beide gevallen zou ik alleen maar omhoog handelen. D1: Hier heb ik de meeste indicatoren, namelijk drie. Dit zijn: t_ma (in de bijgevoegde archief), Parabolic SAR (de meest standaard) en mijn Awesome. t_ma is een voortschrijdend gemiddelde en een ander voortschrijdend gemiddelde van een voortschrijdend gemiddelde met een periode van 6, in mijn geval. Dat wil zeggen dat we de MA nemen (ik heb de periode van 34) en deze tekenen. Vervolgens nemen we de MA van de laatste 6 bars en berekenen het gemiddelde, en tekenen deze.Dit is de primaire indicator op dit tijdframe. Parabolic SAR is de trendindicator die ik gebruik voor slechts één doel: het plaatsen van de stops. Deze indicator is secundair, maar als deze afwijkt van t_ma, verbied ik mezelf om op dit valutapaar te handelen (nou, de stops kunnen niet worden geplaatst). Awesome is hierboven beschreven. Het is aanvullend op dit tijdframe, de periodes zijn hetzelfde. Richting Bepaling: Het is hier zo eenvoudig als een waterstofbom. De primaire indicator is t_ma (blauwe en rode lijnen). Als de blauwe lijn boven de rode ligt - omhoog, als deze eronder ligt - omlaag. Dan kijk ik naar de SAR. Als t_ma omhoog is en SAR omlaag (d.w.z. de groene stippen zijn boven de prijskaart), schrijf ik "omhoog" in de tabel, en ik kijk zelfs niet naar de Awesome. Voor mij is de trading onmogelijk. Als t_ma omhoog is, SAR omhoog is (d.w.z. de groene stippen zijn onder de prijskaart) en Awesome omlaag is (de rode lijn op de histogram), dan schrijf ik "omhoog" in de tabel en kan ik handelen in stijgende richting als "omhoog" of "omhoog" ook op W1 is. Als t_ma omhoog is, SAR omhoog is en Awesome omhoog is, dan schrijf ik "omhoog" in de tabel en dat betekent een overeenstemming van alle drie de indicatoren. Als "omhoog" of "omhoog" ook op W1 is, kan ik handelen in stijgende richting. Na het verkennen van de tendensen op W1 en D1 ga ik verder naar H4. Oorspronkelijk gebruikte ik H1, maar Irina heeft me erop gewezen dat ik veel kansen kan krijgen om de markt minder vaak te beoordelen als ik H4 gebruik. Dank aan haar hiervoor. H4: De indicatoren die ik hierboven heb beschreven, worden op dit TF gebruikt. Dit zijn: t_ma(34) en mijn Awesome (8,13). Signaal Bepaling: Het is zo eenvoudig als het mechanisme van een ballistische raket. We zien de toegepaste t_ma en Awesome. De primaire indicator is opnieuw t_ma. Als t_ma omhoog is en Awesome omlaag is, schrijf ik "omhoog" in de tabel. Maar de opening vindt alleen plaats als beide indicatoren dezelfde richting hebben, want H4 is de snelste die ik heb en de instapmomenten worden bijna zoals signalen gezocht. In deze zin heb ik het recht om te kopen als ik de volgende invoer in de tabel heb: W1: omhoog of omhoog D1: omhoog of omhoog H4: omhoog De afbeeldingen die ik heb bijgevoegd laten zien hoe de resultaten van het observeren van EURUSD in de tabel er op dit moment uitzien: W1: omhoog D1: omhoog H4(9:00): omhoog Afbeelding: FXRaider Systeem Adviezen: Je moet het optimaliseren en testen op de toekomst. Niet alle parameters zijn geoptimaliseerd tijdens de verkenning. Probeer de parameters te kiezen voor het werken op kleinere periodes. Je moet de StopLoss heroverwegen. De beschrijving van de parameters van de EA en het onderzoek van de strategie van FXRaider is beschikbaar in de 34ste uitgave van het tijdschrift.

2008.11.10
Beginnen met Trading: Mijn Ervaring met RabbitM2 en €100 Startkapitaal
MetaTrader4
Beginnen met Trading: Mijn Ervaring met RabbitM2 en €100 Startkapitaal

De bovenstaande afbeelding toont mijn €100 start met rabbitm2.set. Hieronder vind je het rapport van 22 augustus tot 1 november. Bars in test: 70115 Ticks gemodelleerd: 1107725 Modelleringskwaliteit: 24.96% Mismatch fouten in grafieken: 0 Initiële storting: 100.00 Totaal netto winst: 452.19 Brutowinst: 1826.41 Brutoverlies: -1374.22 Winstfactor: 1.33 Verwachte uitbetaling: 1.29 Absolute drawdown: 44.55 Maximale drawdown: 258.83 (42.97%) Relatieve drawdown: 68.44% (125.18) Totaal aantal trades: 350 Korte posities (gewonnen %): 163 (16.56%) Lange posities (gewonnen %): 187 (9.09%) Winst trades (% van totaal): 44 (12.57%) Verlies trades (% van totaal): 306 (87.43%) Grootste winst trade: 135.02 Verlies trade: -7.81 Gemiddelde winst trade: 41.51 Gemiddelde verlies trade: -4.49 Maximale opeenvolgende winsten (winst in geld): 3 (130.68) Opeenvolgende verliezen (verlies in geld): 30 (-19.69) Maximale opeenvolgende winst (aantal winsten): 160.54 (2) Opeenvolgende verliezen (aantal verliezen): -148.90 (20) Gemiddelde opeenvolgende winsten: 1 Gemiddelde opeenvolgende verliezen: 7 Hier is de competitie-invoer voor volgend jaar... van 1 oktober 2008 tot 1 november 2008: Bars in test: 33008 Ticks gemodelleerd: 679997 Modelleringskwaliteit: 25.00% Mismatch fouten in grafieken: 0 Initiële storting: 10000.00 Totaal netto winst: 51552.40 Brutowinst: 208341.67 Brutoverlies: -156789.26 Winstfactor: 1.33 Verwachte uitbetaling: 405.92 Absolute drawdown: 1268.81 Maximale drawdown: 54895.03 (47.71%) Relatieve drawdown: 70.64% (28514.15) Totaal aantal trades: 127 Korte posities (gewonnen %): 75 (21.33%) Lange posities (gewonnen %): 52 (9.62%) Winst trades (% van totaal): 21 (16.54%) Verlies trades (% van totaal): 106 (83.46%) Grootste winst trade: 36005.20 Verlies trade: -2079.87 Gemiddelde winst trade: 9921.03 Gemiddelde verlies trade: -1479.14 Maximale opeenvolgende winsten (winst in geld): 3 (15359.49) Opeenvolgende verliezen (verlies in geld): 26 (-51401.09) Maximale opeenvolgende winst (aantal winsten): 53598.06 (2) Opeenvolgende verliezen (aantal verliezen): -51401.09 (26) Gemiddelde opeenvolgende winsten: 1 Gemiddelde opeenvolgende verliezen: 7 Ik zou heel dankbaar zijn voor feedback.

2008.11.02
HTH Trader: De Ultieme EA voor MetaTrader 4
MetaTrader4
HTH Trader: De Ultieme EA voor MetaTrader 4

Beschrijving: Hedge The Hedge Trader is ontwikkeld om de standaard hedge (EURUSD hedged met USDCHF) te optimaliseren. Pairs-Trading kan soms een flinke drawdown (DD) met zich meebrengen. Deze handelsstrategie probeert de hedge the hedge toe te passen om de zware drawdown die handelaren ervaren te verminderen. HTH Trader hedged EURUSD met USDCHF en GBPUSD met AUDUSD, wat leidt tot een unieke hedge the hedge strategie. Deze strategie voert (4) posities per dag uit. De drawdown is bovendien beperkt, aangezien de gehanteerde posities slechts één dag open blijven. Zodra de nieuwe dag begint, en wanneer de Hour() van de huidige broker groter is dan nul, gaat de EA aan de slag. De EA wacht tot het Hour() 23 is om de huidige posities te sluiten. De EA start opnieuw op wanneer de nieuwe dag begint. Als de afwijking van de voorgaande dag voor EURUSD positief is, dan opent de EA met LONG EURUSD, LONG USDCHF, SHORT GBPUSD en LONG AUDUSD. In dit geval is EURUSD gehard met USDCHF, EURUSD gehard met GBPUSD, USDCHF gehard met AUDUSD, en GBPUSD gehard met AUDUSD. Als de afwijking van de voorgaande dag voor EURUSD negatief is, dan opent de EA met SHORT EURUSD, SHORT USDCHF, LONG GBPUSD en SHORT AUDUSD. Er is een sterke correlatie tussen de EURUSD/USDCHF ratio en de GBPUSD/AUDUSD ratio, daarom is het mogelijk om de hedge the hedge strategie toe te passen. Nieuwe functie: Noodhandel Als 'enable_emergency_trading' is ingesteld op 'true', wacht deze EA tot het verlies de waarde van 'emergency_loss' PIP bereikt, voordat hij nieuwe trades opent. De nieuwe trades zullen de posities zijn die positief zijn. Bijvoorbeeld, als je een verlies heeft op EURUSD en USDCHF maar winst op GBPUSD en AUDUSD, wanneer 'emergency_loss' is bereikt, opent de EA een kloon van de GBPUSD- en AUDUSD-positie, omdat deze positief zijn. Deze functie is zo ingesteld dat hij slechts één keer per dag wordt uitgevoerd; als de 'emergency_loss' PIP waarde is bereikt, wordt de 'emergency_trading' functie slechts één keer uitgevoerd en start de volgende dag opnieuw. Deze functie kan niet worden uitgeschakeld, tenzij de code wordt verwijderd. if(enable_emergency_trading==true && totalprofit<=-emergency_loss){doubleorders();} EA Opties: Trade | activeert de handel, als ingesteld op waar C1 | 1e valuta C2 | 2e valuta C3 | 3e valuta C4 | 4e valuta Show_Profit | maakt het mogelijk om de winst/verlies van alle door deze EA uitgevoerde trades bij te houden Enable_Profit | Schakel winstmonitoring in, om alle posities te sluiten Enable_Loss | Schakel verliesmonitoring in, om alle posities te sluiten Enable_Emergency_Trading | maakt het mogelijk om nieuwe trades te openen wanneer de winst de Emergency_Loss PIP waarde bereikt Profit | PIP waarde Loss | PIP waarde MagicNumber1 | nummer om C1 bij te houden MagicNumber2 | nummer om C2 bij te houden MagicNumber3 | nummer om C3 bij te houden MagicNumber4 | nummer om C4 bij te houden E_MagicNumber | nummer om noodhandels bij te houden Lot | order lots

2008.10.30
Fundamentele Trader: Automatiseer je Handelsbeslissingen met deze EA voor MetaTrader 4
MetaTrader4
Fundamentele Trader: Automatiseer je Handelsbeslissingen met deze EA voor MetaTrader 4

Beschrijving: Het idee achter de Fundamental Trader EA is om automatisch handelsbeslissingen te nemen op basis van nieuwsgebeurtenissen. Deze EA kan niet worden teruggetest op historische data, maar enkel worden voortgezet getest. Dit komt omdat deze is ingesteld om te wachten op de volgende nieuwsgebeurtenis en een financiële handelsbeslissing te nemen op basis van het verschil tussen (actueel vs. voorspeld) of (actueel vs. vorige) data. Fundamental Trader EA is erg eenvoudig. Na het downloaden van de kalender, bepaalt hij welke nieuwsgebeurtenis op de DailyFX-kalender als volgende gepland staat. Zodra de gegevens worden vrijgegeven, maakt de EA een handelsbeslissing. De EA kan op elk grafiek en elke tijdsperiode worden toegepast, omdat hij de grafiek alleen gebruikt voor het uitvoeren van orders. Fundamental Trader EA ondersteunt elk land dat op de DailyFX-kalender staat, zie hieronder voor details. OPMERKING: Om deze EA te laten werken, MOET je de instructies volgen voor het instellen van de hoofdbestanden van de volgende site: https://www.mql5.com/en/articles/1502 Deze EA is gebouwd op basis van de code van een indicator die in de bovenstaande link staat. Je MOET eerst de instructies in de link volgen en de volgende bestanden instellen: getright_setup.zip Time.mq4 Time.mqh Vergeet niet om de standaard downloaddirectory "get right" te wijzigen naar de locatie waar de kalender zal worden gedownload, anders werkt deze EA niet. Zorg ervoor dat je dat artikel heel langzaam leest en elke instructie opvolgt. Je kunt alles lezen over wat die (3) bestanden zijn en wat hun functie is. Dat artikel legt goed uit wat de indicator uitvoert om de nieuwsgebeurtenissen in het grafiekvenster weer te geven. Het is een goed idee om eerst die indicator in te stellen en de nieuwsitems op je grafiek weer te geven, waarna deze EA zonder problemen zal werken. Die indicatorbroncode is aangepast om een EA te worden, om de nieuwsitems te traden en niet alleen weer te geven. Wanneer je de bestanden die hierboven zijn vermeld instelt, kun je deze EA downloaden samen met "str2double.dll" en deze EA zal de nieuwsitems van DAILYFX traden. Het "str2double.dll" bestand gaat in de hoofdmap, bijvoorbeeld C:\Program Files\Interbank FX Trader 4\ Handelslogica: De logica achter de handel is als volgt: er zijn twee soorten gebeurtenissen die plaatsvinden bij het handelen op nieuws. 1e: er zijn actuele economische gegevens die worden vergeleken met de voorspelde economische gegevens. 2e: er zijn actuele economische gegevens die worden vergeleken met de vorige economische gegevens. Het verschil tussen economische gegevens kan de richting van de valutaprijs beïnvloeden, en het procentuele verschil tussen de economische gegevens geeft een hogere waarschijnlijkheid dat de nieuwsgebeurtenis een marktreactie in een specifieke richting zal hebben. Voor meer informatie over fundamenteel handelen, bezoek www.pfxglobal.com Wanneer er een hoog percentage verschil is tussen economische gegevens, voert de EA orders uit met grotere lots. Wanneer het percentage verschil tussen economische gegevens klein is, voert de EA orders uit met minimale lots. Deze lotgroottes worden opgegeven wanneer de EA op de grafiek wordt toegepast met de volgende variabelen: lot1, lot2, lot3, lot4, lot5, lot6......lot18 De specifieke lotgrootte wordt door de EA gekozen, op basis van het procentuele verschil tussen economische gegevens. Risico/Winst Verhouding: Fundamental Trader EA is ingesteld met een risico/winstverhouding van 1:3. De standaardwaarden zijn risico=20, winst=3. Risico is de PIP StopLoss-waarden, en winst is de vermenigvuldiger. Dus als de EA 20 PIP riskeert, verwacht hij 60 PIP te winnen. Deze waarden kunnen worden aangepast bij het toepassen van de EA op de grafiek. Wachtijd voor de Nieuwsgebeurtenis: Nieuwsdata worden niet op exact het tijdstip vrijgegeven wanneer ze zijn gepland. Het is noodzakelijk om een tijdsframe in te stellen voor de EA om te wachten op de vrijgave van de nieuwsgebeurtenissen. De volgende code bepaalt de tijd dat de EA zal wachten op de vrijgave van het nieuws. Zodra de wachtijd is verstreken, gaat de EA door naar de volgende nieuwsgebeurtenis. xTime is een variabele die kan worden gewijzigd wanneer je de EA voor het eerst op een grafiek toepast. De standaardwaarde is 27 minuten. if(Date>(TimeCurrent()-(xTime*60))) Wachtijd voor het Sluiten van de Orders: Je kunt ook een tijdsframe instellen voor de EA om een bepaalde tijd te wachten voordat een geopende order wordt gesloten. Bijvoorbeeld, na een nieuwsitem is vrijgegeven en een positie is uitgevoerd, wacht 30 minuten om de huidige order, met winst of verlies, te sluiten. Dit is een aanbeveling van MQL4-gebruiker "ebenv". Er zijn (3) variabelen die deze functie aansturen: MagicNumber | nummer die wordt gebruikt om geopende orders bij te houden enable_close_time | stel in op true om de EA de tijd te laten volgen die is verstreken sinds de order werd uitgevoerd wait_time | tijd om te wachten voordat de order wordt gesloten Ondersteuning van landen door Fundamental Trader: Fundamental Trader EA handelt elke valuta die wordt ondersteund op dailyfx.com/calendar. Hieronder staat de code die de valuta specificeert die wordt verhandeld op basis van het land waar de nieuwsgebeurtenis wordt vrijgegeven. De valutalijst is als volgt: EUR, USD, JPY, GBP, CHF, AUD, CAD, NZD if(stCurrency=="EUR") {ordercurrency="EURUSD";} // trading eurusd if(stCurrency=="USD") {ordercurrency="EURUSD";} // trading eurusd if(stCurrency=="JPY") {ordercurrency="USDJPY";} // trading usdjpy if(stCurrency=="GBP") {ordercurrency="GBPUSD";} // trading usdgbp if(stCurrency=="CHF") {ordercurrency="USDCHF";} // trading usdchf if(stCurrency=="AUD") {ordercurrency="AUDUSD";} // trading audusd if(stCurrency=="CAD") {ordercurrency="USDCAD";} // trading usdcad if(stCurrency=="NZD") {ordercurrency="NZDUSD";} // trading nzdusd Handelsbeslissing: De volgende code beschrijft hoe de EA een handelsbeslissing maakt wanneer de EA wacht op actuele economische data, wanneer de voorspelde economische data beschikbaar is. Als de voorspelde data niet beschikbaar is, gebruikt de EA de vorige data om een trade te maken. De volgende code legt uit hoe de trade wordt uitgevoerd op basis van voorspelde data en actuele data. Hetzelfde algoritme wordt gebruikt wanneer de EA een handelsbeslissing maakt op basis van eerdere en actuele economische data. if(StringToDouble(stActual)>StringToDouble(stForecast)) {Aert("Stronger(actual vs forecast): "+stCurrency+" "+"Time: "+stTime); int total=OrdersTotal(); for(int cnt=0; cnt0 && percent_d_AF3 && percent_d_AF6 && percent_d_AF9 && percent_d_AF12 && percent_d_AF15 && percent_d_AF18 && percent_d_AF21 && percent_d_AF24 && percent_d_AF27 && percent_d_AF30 && percent_d_AF40 && percent_d_AF50 && percent_d_AF60 && percent_d_AF70 && percent_d_AF80 && percent_d_AF90 && percent_d_AF100)) {lot_p=lot18;} //8 lots Grafiekinformatie: Screenshot van Fundamentele Nieuwsdata Wanneer de EA voor het eerst op de grafiek wordt toegepast, specificeer je "xTime", "risico", "winst", "MagicNumber", "enable_close_time", "wait_time" en geef je minimale en maximale lotgroottes op. Zorg ervoor dat je de standaardlocatie laat staan waar "get right" is geïnstalleerd. De EA downloadt de DailyFX-kalender en bepaalt welke nieuwsgebeurtenis als volgende komt. Hij geeft de volgende gegevens weer: Datum, Tijd, Tijdzone, Valuta, Beschrijving, Belang, Actueel, Voorspelling en Vorige nieuwsdata als een opmerking op de grafiek, zoals weergegeven in de bovenstaande afbeelding. In de afbeelding hierboven wacht de EA op het nieuwsitem dat om 2:00 uur wordt vrijgegeven, en zoals je kunt zien, zijn de vorige economische gegevens bekend (73,5%), dus de EA wacht op de actuele gegevens om vrijgegeven te worden. Zodra de economische gegevens worden vrijgegeven, vergelijkt de EA de gegevens en maakt een handelsbeslissing op basis van de vorige en actuele economische gegevens. Tenslotte downloadt de EA de kalenderdata op basis van minuut-tot-minuut, te beginnen vanaf het tijdstip waarop het nieuwsitem is gepland om vrijgegeven te worden. Overzicht van de Fundamentele Trader: Deze EA handelt elke economische gebeurtenis die wordt vrijgegeven op dailyfx.com/calendar, in CSV-formaat. De kalender wordt gedownload met het "get right" programma. De EA downloadt de kalender elke minuut wanneer de nieuwsdata wordt vrijgegeven. De EA parseert de kalender en bepaalt welke nieuwsgebeurtenis als volgende komt, waarna hij 27 minuten wacht op de vrijgave van het nieuws. Zodra de economische gegevens worden vrijgegeven, bepaalt hij of het (actueel vs. voorspeld) of (actueel vs. vorige) gegevens zijn. De EA bepaalt lotgrootte, valuta om te handelen, en de richting op basis van het economische kalenderitem. Deze gegevens zijn allemaal te vinden op de grafiek wanneer de EA actief is. De order wordt uitgevoerd met een risico/winstverhouding van 1:3. De EA is ingesteld om slechts één order per nieuwsgebeurtenis uit te voeren. Als "enable_close_time" is ingeschakeld met een "true" waarde, wacht de EA het aantal minuten dat is opgegeven door de "wait_time" voordat de geopende order wordt gesloten. Vergeet niet alle instructies in de volgende link te volgen https://www.mql5.com/en/articles/1502, zodat de kalender correct wordt gedownload en je broker tijd correct is ingesteld voor de verwerking van het nieuws, de gegevens van dailyfx.com/calendar zijn GMT. Als je vragen, opmerkingen of kritiek hebt, laat dan een reactie achter.

2008.10.15
Eerste Vorige 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 Volgende Laatste