Home Systeemhandel Bericht

FXRaider's Handelsstrategie: Optimaliseer je Trading met deze EA voor MetaTrader 4

Bijlage
8539.zip (45.73 KB, Downloaden 2 keer)

Strategie Auteur:

FXRaider.

EA Auteur:

Yuriy. ForTrader.ru

Laatste Versies:

Hier

In deze strategie maken we gebruik van drie tijdframes (ik ben een grote fan van A. Elder, dat komt hier ook van pas). W1, D1 en H4. Laten we dit even bekijken.

W1: Alles is hier simpel. Twee MA's en mijn Awesome (in de bijgevoegde archief). Waarom heb ik het Awesome-indicator aangepast? Omdat ik niet geloof dat de standaardwaarden van de EMA in deze indicator optimaal zijn voor de trading. Maar ik vind de weergave van de indicator geweldig, daarom gebruik ik het boven de anderen. Het lijkt meer op de MACD-histogram in dit geval. Verlaagd tot 36%.

Rode MA:
Periode: 55
Type MA: Linear Weighted
Toepassing: Close

Blauwe MA:
Periode: 21
Type MA: Linear Weighted
Toepassing: Close

Awesome: Per_1 - 8; Per_2 - 13.

Richting Bepaling: Het is zo eenvoudig als een nucleaire bom. De term "primaire indicator" is geïntroduceerd in mijn strategie. De tendens wordt hierin in de eerste plaats bepaald. Het zijn de twee MA's op dit tijdframe, dat wil zeggen, wat zij weergeven is leidend. Als de blauwe hoger is dan de rode, dan is de trend omhoog; als de blauwe lager is dan de rode, dan is de trend omlaag. Awesome is een aanvullende indicator en als deze hetzelfde aangeeft, is dat goed; zo niet, dan is dat niet verschrikkelijk.

Ik heb de resultaten van mijn observaties in een tabel gezet. Wanneer er een samenloop van de twee indicatoren op W1 voorkomt, zoals nu, schrijf ik "omhoog". Als beide MA's "omhoog" laten zien en Awesome "omlaag", schrijf ik ook "omhoog". Maar in beide gevallen zou ik alleen maar omhoog handelen.

D1: Hier heb ik de meeste indicatoren, namelijk drie. Dit zijn: t_ma (in de bijgevoegde archief), Parabolic SAR (de meest standaard) en mijn Awesome.

t_ma is een voortschrijdend gemiddelde en een ander voortschrijdend gemiddelde van een voortschrijdend gemiddelde met een periode van 6, in mijn geval. Dat wil zeggen dat we de MA nemen (ik heb de periode van 34) en deze tekenen. Vervolgens nemen we de MA van de laatste 6 bars en berekenen het gemiddelde, en tekenen deze.
Dit is de primaire indicator op dit tijdframe.

Parabolic SAR is de trendindicator die ik gebruik voor slechts één doel: het plaatsen van de stops. Deze indicator is secundair, maar als deze afwijkt van t_ma, verbied ik mezelf om op dit valutapaar te handelen (nou, de stops kunnen niet worden geplaatst).

Awesome is hierboven beschreven. Het is aanvullend op dit tijdframe, de periodes zijn hetzelfde.

Richting Bepaling: Het is hier zo eenvoudig als een waterstofbom. De primaire indicator is t_ma (blauwe en rode lijnen). Als de blauwe lijn boven de rode ligt - omhoog, als deze eronder ligt - omlaag. Dan kijk ik naar de SAR. Als t_ma omhoog is en SAR omlaag (d.w.z. de groene stippen zijn boven de prijskaart), schrijf ik "omhoog" in de tabel, en ik kijk zelfs niet naar de Awesome. Voor mij is de trading onmogelijk.

Als t_ma omhoog is, SAR omhoog is (d.w.z. de groene stippen zijn onder de prijskaart) en Awesome omlaag is (de rode lijn op de histogram), dan schrijf ik "omhoog" in de tabel en kan ik handelen in stijgende richting als "omhoog" of "omhoog" ook op W1 is.

Als t_ma omhoog is, SAR omhoog is en Awesome omhoog is, dan schrijf ik "omhoog" in de tabel en dat betekent een overeenstemming van alle drie de indicatoren. Als "omhoog" of "omhoog" ook op W1 is, kan ik handelen in stijgende richting.

Na het verkennen van de tendensen op W1 en D1 ga ik verder naar H4. Oorspronkelijk gebruikte ik H1, maar Irina heeft me erop gewezen dat ik veel kansen kan krijgen om de markt minder vaak te beoordelen als ik H4 gebruik. Dank aan haar hiervoor.

H4: De indicatoren die ik hierboven heb beschreven, worden op dit TF gebruikt. Dit zijn: t_ma(34) en mijn Awesome (8,13).

Signaal Bepaling: Het is zo eenvoudig als het mechanisme van een ballistische raket.

We zien de toegepaste t_ma en Awesome. De primaire indicator is opnieuw t_ma. Als t_ma omhoog is en Awesome omlaag is, schrijf ik "omhoog" in de tabel. Maar de opening vindt alleen plaats als beide indicatoren dezelfde richting hebben, want H4 is de snelste die ik heb en de instapmomenten worden bijna zoals signalen gezocht.

In deze zin heb ik het recht om te kopen als ik de volgende invoer in de tabel heb:
W1: omhoog of omhoog
D1: omhoog of omhoog
H4: omhoog

De afbeeldingen die ik heb bijgevoegd laten zien hoe de resultaten van het observeren van EURUSD in de tabel er op dit moment uitzien:
W1: omhoog
D1: omhoog
H4(9:00): omhoog

Afbeelding:

FXRaider Systeem

Adviezen:

• Je moet het optimaliseren en testen op de toekomst. Niet alle parameters zijn geoptimaliseerd tijdens de verkenning.
  • Probeer de parameters te kiezen voor het werken op kleinere periodes.
  • Je moet de StopLoss heroverwegen.
  • De beschrijving van de parameters van de EA en het onderzoek van de strategie van FXRaider is beschikbaar in de 34ste uitgave van het tijdschrift.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)