Technische indicator

Gebruik de Bill Williams techniek voor het berekenen van Stop Loss niveaus in MetaTrader 4
MetaTrader4
Gebruik de Bill Williams techniek voor het berekenen van Stop Loss niveaus in MetaTrader 4

Auteur Vladmir Hlystov Een indicator voor het berekenen van Stop Loss niveaus met de Bill Williams techniek Bill Williams beschrijft in zijn boek "Trading Chaos: Applying Expert Techniques to Maximize Your Profits" (Hoofdstuk 7, Niveau Eén: Novice Trader, p.95) Stop Loss als volgt: "...We plaatsen de luchtzak één tick boven/onder de hoogste/laagste prijs van de tweede bar terug op een significant hogere tijdschaal (of de volgende bar verder terug die zowel een hogere high als een hogere low heeft of een lagere high en lagere low). Dit is onze luchtzakbescherming. Het doel is ons te beschermen tegen een dronken markt die tegen ons in beweegt. Vergeet niet, het is niet noodzakelijk een instapsignaal; het is bescherming tegen grote verliezen..." De indicator berekent en toont de Stop Loss niveaus (voor koop- en verkoopposities zonder geïnstalleerde SL) met behulp van deze methode. Indicator variabelen: int BAR = 200; // zoeken naar de laatste BAR int minSL = 25; // wordt zichtbaar wanneer 2 bars niet zijn gevonden bool show_bar = true; // toon bars waarop gezocht wordt naar SL show_info = true; // toon actieve orders zonder SL color color_BAR = DarkSlateGray; // kleur van de bar waarop gezocht wordt naar SL color color_Тек_BAR = Gray; // kleur van de huidige bar color color_SL = Gray; // kleur van de markeringen Fig 1. Bar gevonden Fig 2. De bovenste bar is niet gevonden (SL voor verkooppositie is vastgesteld met behulp van de grotere tijdschaal): Aanbevelingen: SL-niveau wordt getekend aan de rechterkant van de huidige bar, stel de grafiekverschuiving in op: Om het duidelijk te maken, gebruik show_bar=true Veel succes! 17.10.2009: Een nieuwe functie is toegevoegd: Het is mogelijk om Stop Loss niveaus in de geschiedenis weer te geven (SL_BW.mq4):

2009.11.10
Maak eenvoudig je eigen neurale netwerk voorspeller voor MetaTrader 4
MetaTrader4
Maak eenvoudig je eigen neurale netwerk voorspeller voor MetaTrader 4

Auteur: gpwr, gepost op MQL5 Ik heb een paar variabelen hernoemd om de code leesbaarder te maken en een nieuwe proxyfunctie gecreëerd. Alle eer gaat naar gpwr voor zijn uitstekende bron. De BNN voorspeller die door gpwr is gepost is een geweldige indicator, maar veel traders vroegen zich af hoe ze de broncode konden gebruiken om voorspellers te maken op basis van hun eigen indicatoren. Aangezien deze vraag onbeantwoord bleef in alle bronnen gerelateerd aan neurale netwerken, heb ik besloten om hierop te antwoorden. Met deze aangepaste versie van de BNN Voorspeller kun je je eigen voorspeller maken, gebaseerd op jouw eigen indicator. Onderaan de code vind je een functie: double getValue(int i) { return(iMA(NULL,0,15,0,MODE_SMMA,PRICE_OPEN,i)); } Zoals weergegeven, is de indicator een Moving Average voorspeller. Vervang eenvoudig de Moving Average indicator door een andere indicator. Je kunt zelfs iCustom() gebruiken om voorspellingen te krijgen op basis van je eigen indicatoren. Bijvoorbeeld, als je een RSI voorspeller wilt: double getValue(int i) { return(iRSI(NULL,0,14,PRICE_OPEN,i)); } Installatie: Kopieer BPNN.DLL naar je experts/libraries/ map. Je moet MT4 configureren om DLL-imports toe te staan (Tools > opties > Expert Advisors > Vink "Allow DLL imports" aan). MA Predictor en RSI predictor op EURUSD M30 Aanbevelingen: Als je vragen hebt over neurale netwerken, vraag dan de originele auteur, aangezien ik alleen de code heb aangepast om het makkelijker te maken om nieuwe indicatoren te creëren. Als je vragen hebt over hoe je een indicator kunt aanpassen, kan ik antwoorden, zolang je in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans of Portugees vraagt. Geen Russisch, Chinees of Italiaans, want die talen spreek ik niet. De 2 voorbeelden MA en RSI zijn slechts voorbeelden. Daarom bieden ze geen externe variabelen om hun periode of andere opties te wijzigen.

2009.11.04
Two Pole Super Smoother Oscillator: Een Krachtige Indicator voor MetaTrader 4
MetaTrader4
Two Pole Super Smoother Oscillator: Een Krachtige Indicator voor MetaTrader 4

Auteur: Originele onderzoeken van John F. Ehlers, beschreven in "Cybernetic Analysis for Stocks and Futures" (2004) ISBN: 0-471-46307-8 De Two Pole Super Smoother Indicator, gebaseerd op Ehlers' boek, is ontwikkeld door Witold Wozniak (www.mqlsoft.com) Aanvullende onderzoeken en codes door Julien Loutre (zenhop). De Two Pole Super Smoother Indicator is een uitstekende manier om de trend te evalueren en is een goed alternatief voor een reguliere voortschrijdende gemiddelde. Echter, het is niet echt geschikt om de keerpunten van de belangrijkste cycli te vinden. Daarom heb ik de Super Smoother Indicator omgevormd tot een gesmeerde oscillator. De oscillator vindt de meeste keerpunten van de cyclus nauwkeurig, terwijl de extra smoothing het resterende ruis weghaalt. Om de resterende ruis uit de oscillator te verwijderen, heb ik Ehlers' Instantaneous trendline filter gebruikt, omdat dit filter een geweldige ruisreductiecapaciteit vertoont, terwijl de extra vertraging echt laag blijft. Aangezien alle berekeningen zijn aangepast om gebaseerd te zijn op de Open prijzen, zal de indicator niet retraceren. Vertraging: Let op dat de oorspronkelijke Two Pole Super Smoother indicator een kleine vertraging vertoont die evenredig is aan zijn Cutoff Periode. Omdat de versie op deze pagina is aangepast om gebaseerd te zijn op de Open prijs (om retracements te vermijden), is er één bar vertraging toegevoegd. Tenslotte voegt het Instantaneous trendline filter ook een beetje vertraging toe, wat niet meer dan 2 bars zou moeten zijn. Als resultaat zou je deze indicator niet moeten gebruiken om cycli te vangen met een periode van minder dan 10 bars. Als je bijvoorbeeld 5 bars cycli op H1 wilt vangen, kun je deze indicator gebruiken op de M1 of M5 tijdsintervallen, met een grote cutoff periode. De extra gegevens die beschikbaar zijn op kleine tijdsintervallen stellen je in staat om korte cycli te verhandelen. In deze screenshot zie je hoe de oscillator de keerpunten van de meeste cycli vindt. EURUSD M30 met CutOff=48 (24uur, dagelijkse cyclus) en alpha=0.07 Ehlers' CyberCycle stelt je in staat om de kwaliteit van het signaal te evalueren. Ehlers' CG helpt ook om de kwaliteit van het signaal te evalueren (Periode=24 (de helft van de doelcyclusperiode)) Aanbevelingen: Deze indicator kan behoorlijk nauwkeurig zijn, maar is geen tovermiddel. Bevestig de signalen met behulp van andere indicatoren (bij voorkeur DSP-indicatoren). Ehlers' CyberCycle is een geweldige indicator om de signalen te filteren. Gebruik dezelfde alpha in beide indicatoren. Ehlers' CG (Center of gravity) is ook een uitstekende indicator om de signalen te filteren. Gebruik CG's periode = Oscillator's CutOff/2. Het filteren van de signalen met behulp van een adaptieve indicator (zoals Adaptive CyberCycle of Adaptive CG) lijkt een goed idee, maar het feit is dat een adaptieve indicator niet gesynchroniseerd zal zijn met deze indicator en kan leiden tot meer ruis in de signalen. Deze indicator is het beste geschikt om cycli van 30 bars of meer te detecteren. De nauwkeurigheid neemt af wanneer deze wordt gebruikt om korte cycli te detecteren.

2009.11.04
Linear_Sinus_FT: De Indikator voor MetaTrader 4 voor Betrouwbare Handelsbeslissingen
MetaTrader4
Linear_Sinus_FT: De Indikator voor MetaTrader 4 voor Betrouwbare Handelsbeslissingen

De Linear_Sinus_FT is een innovatieve indicator die gebruikmaakt van sinusgolfbenaderingen voor het analyseren van prijstrends. Deze tool is ontworpen voor MetaTrader 4 en biedt traders een nieuwe manier om prijsbewegingen te visualiseren. Het idee achter deze indicator is ontstaan na het zien van verschillende indicatoren die prijzen analyseren met behulp van Fourier-reeksen. Deze indicatoren verplaatsen de resultaten vervolgens terug, waarbij ontbrekende gegevens aan de rechterkant van de grafiek worden benaderd met een polynoom van maximaal de derde graad. Dit resulteert in een grafiek die soms onbetrouwbaar kan zijn, omdat deze afhankelijk is van de constante fluctuaties in de prijzen. Wat de Linear_Sinus_FT uniek maakt, is dat de grafiek niet verandert bij het aanpassen van historische gegevens. De basis van deze indicator is geïnspireerd door de berekening van een sinusgewogen voortschrijdend gemiddelde uit Metastock. Het resultaat van deze berekeningen wijkt slechts minimaal af van een snelle Fourier-transformatie (FFT), terwijl de snelheid van de berekeningen aanzienlijk hoger is. We rekenen van 0 tot n bars en genereren vervolgens een FFT-grafiek. Deze grafiek wordt daarna naar links verschoven, waarbij we een raaklijn trekken aan het rechter uiteinde. In het punt van de 0-bar worden de waarde van de indicator bepaald. Dit proces herhalen we voor elke bar van 1 tot n+1. Voor het laatste punt van de grafiek, n, rekenen we van n tot n+n en krijgen we een geprojecteerde waarde van de grafiek van n tot 0, gebruikmakend van gegevens van n+n tot 0. Vervolgens maken we een benadering van deze punten met een polynoom van de tweede graad. Een van de manieren om kanalen te bouwen. Bij het gebruik van de Linear_Sinus_FT is het belangrijk om eerst de trendrichting te bepalen. We handelen in de richting van deze trend. Aankopen doen we onder de onderste rode lijn van het kanaal, terwijl verkopen plaatsvinden boven de bovenste rode lijn. Het is niet verstandig om aankopen te doen wanneer de prijzen boven het midden van het kanaal liggen.

2009.10.21
ImpulseOsMA: Een Innovatieve Indicator voor MetaTrader 4
MetaTrader4
ImpulseOsMA: Een Innovatieve Indicator voor MetaTrader 4

Als trader ben je altijd op zoek naar tools die je kunnen helpen om betere beslissingen te nemen. Vandaag wil ik een indicator met je delen die ik zelf heb ontwikkeld: de ImpulseOsMA indicator voor MetaTrader 4. Wat is de ImpulseOsMA? Tijdens mijn zoektocht naar een indicator die de bars kleurt volgens de impulssystematiek van Alexander Elder, kwam ik veel tegen wat niet helemaal voldeed. De meeste indicatoren, zoals de deze, kleuren de bars op basis van de beweging van de MACD-lijn en de signaallijn. Maar Elder stelde voor om de bars te kleuren op basis van de prijs en de MACD-oscillator. Na wat nadenken besloot ik mijn eigen indicator te ontwikkelen. Het resultaat is een hybride tussen MACD, de MACD-histogram en het impulssysteem. Hier is hoe het werkt: Groene histogram: wanneer zowel de histogram als de MA van de prijs stijgen. Rode histogram: wanneer zowel de histogram als de MA van de prijs dalen. Blauwe histogram: wanneer de histogram en de MA van de prijs in tegengestelde richtingen bewegen. Alexander Elder noemt deze benadering de censuursysteem: een groene bar betekent dat je niet mag verkopen, een rode bar betekent dat je niet mag kopen, en een blauwe bar betekent dat de restrictie is opgeheven. Instellingen van de indicator: FastEMA, SlowEMA, SignalEMA: de parameters van de MACD; MAPeriod: de periode van de eenvoudige voortschrijdende gemiddelde op de prijs; MAMode: de methode voor het berekenen van het voortschrijdende gemiddelde: 0 voor SMA, 1 voor EMA. In de standaard MACD-indicator van MetaTrader wordt de signaallijn berekend met behulp van SMA, terwijl mijn indicator EMA gebruikt, zoals aanbevolen door de maker van de MACD. Voorbeeld van de indicator: Ik hoop dat deze indicator je kan helpen om je handelsstrategieën te verbeteren. Laat me weten wat je ervan vindt!

2009.10.03
Eerste Vorige 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 Volgende Laatste