Home Technische indicator Bericht

ImpulseOsMA: Een Innovatieve Indicator voor MetaTrader 4

Bijlage
9241.zip (1.05 KB, Downloaden 0 keer)

Als trader ben je altijd op zoek naar tools die je kunnen helpen om betere beslissingen te nemen. Vandaag wil ik een indicator met je delen die ik zelf heb ontwikkeld: de ImpulseOsMA indicator voor MetaTrader 4.

Wat is de ImpulseOsMA?

Tijdens mijn zoektocht naar een indicator die de bars kleurt volgens de impulssystematiek van Alexander Elder, kwam ik veel tegen wat niet helemaal voldeed. De meeste indicatoren, zoals de deze, kleuren de bars op basis van de beweging van de MACD-lijn en de signaallijn. Maar Elder stelde voor om de bars te kleuren op basis van de prijs en de MACD-oscillator.

Na wat nadenken besloot ik mijn eigen indicator te ontwikkelen. Het resultaat is een hybride tussen MACD, de MACD-histogram en het impulssysteem. Hier is hoe het werkt:

• Groene histogram: wanneer zowel de histogram als de MA van de prijs stijgen.
  • Rode histogram: wanneer zowel de histogram als de MA van de prijs dalen.
  • Blauwe histogram: wanneer de histogram en de MA van de prijs in tegengestelde richtingen bewegen.

Alexander Elder noemt deze benadering de censuursysteem: een groene bar betekent dat je niet mag verkopen, een rode bar betekent dat je niet mag kopen, en een blauwe bar betekent dat de restrictie is opgeheven.

Instellingen van de indicator:

• FastEMA, SlowEMA, SignalEMA: de parameters van de MACD;
  • MAPeriod: de periode van de eenvoudige voortschrijdende gemiddelde op de prijs;
  • MAMode: de methode voor het berekenen van het voortschrijdende gemiddelde: 0 voor SMA, 1 voor EMA.

In de standaard MACD-indicator van MetaTrader wordt de signaallijn berekend met behulp van SMA, terwijl mijn indicator EMA gebruikt, zoals aanbevolen door de maker van de MACD.

Voorbeeld van de indicator:

Ik hoop dat deze indicator je kan helpen om je handelsstrategieën te verbeteren. Laat me weten wat je ervan vindt!

Gerelateerde berichten

Reactie (0)