Technische indicator

MTF MACD Scalper: De Ultieme Indicator voor MetaTrader 4
MetaTrader4
MTF MACD Scalper: De Ultieme Indicator voor MetaTrader 4

Welkom bij mijn blog over de MTF MACD Scalper! Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik niet de auteur ben van de iMACD. Alle details zijn te vinden in het bestand dat ik op internet heb gevonden. Mijn indicator maakt gebruik van de iCustom functie om de berekeningen uit te voeren. Aanvankelijk dacht ik dat de ingebouwde MACD niet zou voldoen aan mijn behoeften, maar achteraf gezien had ik het misschien wel kunnen gebruiken. In de huidige configuratie verschijnt de indicator alleen op de M5-grafiek. Er zitten opmerkingen in de code die je kunt verwijderen, en het zal 3-4 tijdsperiodes hoger dan de huidige grafiekperiode analyseren voor MACD-alignment. Momenteel is het vastgezet op M5, H1, H4, D. Deze indicator is gebaseerd op een theorie die werd gepresenteerd door een Forex-onderwijsbedrijf, dat ik hier niet zal noemen. Ik wilde onderzoeken of deze theorie werkte en of ik het handelssysteem een "no-brainer" kon maken. Als je de indicator voor het eerst op de grafiek plaatst en geen gouden cirkels ziet verschijnen, niet getreurd, ze komen niet vaak voor. Het kan zijn dat je een eind terug moet scrollen om ze te zien. De theorie is dat je wilt dat de markt op alle tijdsperiodes trend, om zo een hoge kans op winstgevende trades te waarborgen. Tenzij mijn berekeningen verkeerd zijn, werkt dit niet :( Geen heilige graal hier...... De indicator plaatst een gouden cirkel op de bar die je als activator gebruikt om in een trade te stappen. De gouden cirkel staat boven de bar voor short trades en onder de bar voor long trades. Het is eigenlijk een cirkel met een ster erin, maar die is te klein om goed zichtbaar te zijn :) Dit is mijn derde indicator die ik heb geschreven en mijn eerste die ik deel. Dus als je opmerkingen hebt (goed of slecht), laat het me vooral weten! Groeten,Colin Update V2.1 - Deze versie is verwijderd omdat het meer teleurstelling dan verbetering bracht. De tekst blijft hier staan omdat enkele verbeteringen zijn doorgevoerd naar 2.2. Je kunt de kleur van de indicator veranderen. De indicator kijkt nu alleen naar de volgende 3 hogere tijdsperiodes, 4 tijdsperiodes zorgden ervoor dat er bijna nooit resultaten waren. Als je grafiek hoger is dan M30, wordt er geen indicator weergegeven. Het gebruik van hogere periodes dan M30 resulteerde in zeer weinig trades, ook bedoeld om te helpen bij scalping. Veel code-optimalisaties zorgen ervoor dat de indicator sneller draait en gemakkelijker te volgen is. Controleert de prijs boven en onder de 50 EMA; als de prijs onder is, worden alleen shortposities weergegeven, en longposities als deze erboven is. Dit vermindert veel whipsaws en trades tegen de trend. Update 2.2 - Bedankt aan degenen die erop wezen dat 2.1 slechter was, dus hier is een snelle update. De controle voor 3 hogere tijdsperiodes is verwijderd en we zijn teruggekeerd naar vaste hogere tijdframes. Je kunt nu de hogere tijdframes in de variabelen van de indicator instellen. Hierdoor kun je naar M1, M5, M15, M30 kijken en zullen alle resultaten getoond worden die overeenkomen met de H1, H4, D als je de standaardinstellingen aanhoudt. Dit lijkt de beste uitkomst te zijn. Alle MACD-variabelen zijn in de variabelen van de indicator geplaatst, zodat je de MACD-waarden kunt instellen om bij elke tijdszone te passen. Ik dacht dat het beter zou werken als de M1 langere tijdsvariabelen had dan de H1, en zo verder. Standaardwaarden laten ze allemaal hetzelfde. Tot nu toe heeft het snelle spel dat ik hiermee heb gehad, niet aangetoond dat het effectiever is. Ik laat dit voorlopig zo en kijk of anderen hier iets mee kunnen. Update 2.3 Toonde alleen de instap van de trade voor de indicator. Voegde een waarschuwing toe om aan te geven wanneer de alignment plaatsvindt. Controle voor boven en onder de 50 EMA is verwijderd. Update 2.4 - Er komen nog meer verbeteringen aan! Extra filtering bij instap om whipsaws te verminderen door te controleren of de MACD-histo daalt. Extra buffer om een pijl voor short- en long-invoeren aan te geven.

2011.05.16
Regressieanalyse: Indicator voor MetaTrader 5 voor Slimme Traders
MetaTrader5
Regressieanalyse: Indicator voor MetaTrader 5 voor Slimme Traders

In de wereld van trading is het essentieel om de juiste tools te hebben. Deze regressieanalyse-indicator vergelijkt vier soorten regressie (lineair, kwadratisch, logaritmisch en exponentieel) en selecteert de variant die het beste past bij de geanalyseerde data. Deze analyse wordt uitgevoerd telkens wanneer er een nieuwe tick binnenkomt. Hierdoor ben je altijd up-to-date met de laatste marktbewegingen. //--- invoerparameters // dp_limiter  Moet >2 zijn. Anders wordt het automatisch ingesteld op de standaardwaarde input ushort         dp_limiter  =100;    // Aantal datapunten input uint           endpos      =0;      // Laatste waarde positie input double         multStdDev  =1.96   // Bands scheiding input inputs_switch  comments   =On;    // Reacties inschakelen input inputs_switch  record     =Off;   // Info opslaan in een tekstbestand In de linkerbovenhoek van de grafiek worden vier waarden weergegeven. Deze waarden geven de spreiding van data weer ten opzichte van de regressie. Hoe lager de waarde, hoe beter de optie. Bovendien biedt de indicator de mogelijkheid om deze waarden op te slaan in een tekstbestand voor verdere analyse. Dit maakt het nog makkelijker om trends en patronen te identificeren in je trading strategie.

2011.05.04
Kaufman Efficiency Ratio: De Ultieme Indicator voor MetaTrader 5
MetaTrader5
Kaufman Efficiency Ratio: De Ultieme Indicator voor MetaTrader 5

De Kaufman Efficiency Ratio, ook wel bekend als de 'algemene fractale efficiëntie', is een waardevolle indicator voor traders die hun strategieën willen optimaliseren. Dit concept is afkomstig uit de boeken van Perry Kaufman, waaronder "Smarter Trading: Improving Performance in Changing Markets" en "New Trading Systems & Methods". Deze indicator helpt traders bij het meten van de efficiëntie van prijsbewegingen in de markt. Het idee is om inzicht te krijgen in de mate waarin een bepaalde prijsbeweging 'efficiënt' is, wat betekent dat het een sterke trend vertegenwoordigt in plaats van willekeurige schommelingen. Dit kan je helpen om betere handelsbeslissingen te nemen. Hoe werkt de Kaufman Efficiency Ratio? De Kaufman Efficiency Ratio wordt berekend door de netto prijsverandering te delen door de totale volatiliteit over een bepaalde periode. Dit geeft je een percentage dat aangeeft hoe efficiënt de prijsbeweging is geweest. Een hogere ratio geeft aan dat de prijs efficiënt omhoog of omlaag beweegt, terwijl een lagere ratio wijst op een minder consistente beweging. Voordelen: Helpt bij het identificeren van sterke trends. Toepassing: Kan worden gebruikt in verschillende markten zoals forex, aandelen en grondstoffen. Instellingen: Pas de periode aan op basis van jouw handelsstijl. Door de Kaufman Efficiency Ratio te integreren in jouw trading-strategieën, kun je beter inspelen op de marktdynamiek en je winstkansen vergroten. Dus waar wacht je nog op? Ga aan de slag met deze krachtige indicator!

2011.05.04
Eerste Vorige 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 Volgende Laatste