MetaTrader4
MTF MACD Scalper: De Ultieme Indicator voor MetaTrader 4
Welkom bij mijn blog over de MTF MACD Scalper!
Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik niet de auteur ben van de iMACD. Alle details zijn te vinden in het bestand dat ik op internet heb gevonden.
Mijn indicator maakt gebruik van de iCustom functie om de berekeningen uit te voeren. Aanvankelijk dacht ik dat de ingebouwde MACD niet zou voldoen aan mijn behoeften, maar achteraf gezien had ik het misschien wel kunnen gebruiken.
In de huidige configuratie verschijnt de indicator alleen op de M5-grafiek. Er zitten opmerkingen in de code die je kunt verwijderen, en het zal 3-4 tijdsperiodes hoger dan de huidige grafiekperiode analyseren voor MACD-alignment. Momenteel is het vastgezet op M5, H1, H4, D.
Deze indicator is gebaseerd op een theorie die werd gepresenteerd door een Forex-onderwijsbedrijf, dat ik hier niet zal noemen. Ik wilde onderzoeken of deze theorie werkte en of ik het handelssysteem een "no-brainer" kon maken. Als je de indicator voor het eerst op de grafiek plaatst en geen gouden cirkels ziet verschijnen, niet getreurd, ze komen niet vaak voor. Het kan zijn dat je een eind terug moet scrollen om ze te zien.
De theorie is dat je wilt dat de markt op alle tijdsperiodes trend, om zo een hoge kans op winstgevende trades te waarborgen. Tenzij mijn berekeningen verkeerd zijn, werkt dit niet :( Geen heilige graal hier......
De indicator plaatst een gouden cirkel op de bar die je als activator gebruikt om in een trade te stappen. De gouden cirkel staat boven de bar voor short trades en onder de bar voor long trades. Het is eigenlijk een cirkel met een ster erin, maar die is te klein om goed zichtbaar te zijn :)
Dit is mijn derde indicator die ik heb geschreven en mijn eerste die ik deel. Dus als je opmerkingen hebt (goed of slecht), laat het me vooral weten!
Groeten,Colin
Update V2.1 - Deze versie is verwijderd omdat het meer teleurstelling dan verbetering bracht. De tekst blijft hier staan omdat enkele verbeteringen zijn doorgevoerd naar 2.2.
Je kunt de kleur van de indicator veranderen.
De indicator kijkt nu alleen naar de volgende 3 hogere tijdsperiodes, 4 tijdsperiodes zorgden ervoor dat er bijna nooit resultaten waren.
Als je grafiek hoger is dan M30, wordt er geen indicator weergegeven. Het gebruik van hogere periodes dan M30 resulteerde in zeer weinig trades, ook bedoeld om te helpen bij scalping.
Veel code-optimalisaties zorgen ervoor dat de indicator sneller draait en gemakkelijker te volgen is.
Controleert de prijs boven en onder de 50 EMA; als de prijs onder is, worden alleen shortposities weergegeven, en longposities als deze erboven is. Dit vermindert veel whipsaws en trades tegen de trend.
Update 2.2 - Bedankt aan degenen die erop wezen dat 2.1 slechter was, dus hier is een snelle update.
De controle voor 3 hogere tijdsperiodes is verwijderd en we zijn teruggekeerd naar vaste hogere tijdframes. Je kunt nu de hogere tijdframes in de variabelen van de indicator instellen. Hierdoor kun je naar M1, M5, M15, M30 kijken en zullen alle resultaten getoond worden die overeenkomen met de H1, H4, D als je de standaardinstellingen aanhoudt. Dit lijkt de beste uitkomst te zijn.
Alle MACD-variabelen zijn in de variabelen van de indicator geplaatst, zodat je de MACD-waarden kunt instellen om bij elke tijdszone te passen. Ik dacht dat het beter zou werken als de M1 langere tijdsvariabelen had dan de H1, en zo verder. Standaardwaarden laten ze allemaal hetzelfde. Tot nu toe heeft het snelle spel dat ik hiermee heb gehad, niet aangetoond dat het effectiever is. Ik laat dit voorlopig zo en kijk of anderen hier iets mee kunnen.
Update 2.3
Toonde alleen de instap van de trade voor de indicator.
Voegde een waarschuwing toe om aan te geven wanneer de alignment plaatsvindt.
Controle voor boven en onder de 50 EMA is verwijderd.
Update 2.4 - Er komen nog meer verbeteringen aan!
Extra filtering bij instap om whipsaws te verminderen door te controleren of de MACD-histo daalt.
Extra buffer om een pijl voor short- en long-invoeren aan te geven.
2011.05.16