Home Technische indicator Bericht

ZigZag Indicator van Orlov voor MetaTrader 4: Eenvoudig en Effectief

Bijlage
10076.zip (1.91 KB, Downloaden 0 keer)

Kort samengevat:

In de wereld van trading zijn er talloze Zigzag-indicatoren, maar veel daarvan zijn ingewikkeld en leveren niet altijd het gewenste resultaat. Het begrijpen van hun werkingsprincipes en instellingen kan een hele klus zijn.

Daarom heb ik besloten om mijn eigen Zigzag-indicator te ontwikkelen, die ik uiteraard naar mezelf heb vernoemd. 😊

Deze Zigzag heeft een simpel, duidelijk en natuurlijk werkingsprincipe. Hij toont de impulsen en correcties die voor jou van belang zijn. Wat belangrijk is, is dat de Zigzag niet herschikt; hij laat alleen de impulsen zien die al bestaan.

Opties en werkingsprincipe:

extern double MinRatio=0.33;

Dit betekent de verhouding van een nieuwe impuls ten opzichte van de vorige, waarop de Zigzag zal reageren. Met andere woorden, er wordt alleen een nieuwe lijn getekend als de huidige impuls niet minder is dan 0.33 van de vorige.

• 0.5 - niet minder dan de helft
  • 0.75 - niet minder dan driekwart, etc.

extern int MinPoints=20;

Deze filter snijdt te kleine bewegingen weg, oftewel de ruis van de markt. Het geeft de grootte aan van de minimale impuls voor een reactie, in punten. De Zigzag reageert dus niet op een impuls die kleiner is dan MinPoints.

extern int ForcePoints=50;

Deze parameter maakt het mogelijk om te reageren op aanzienlijke terugslagen, zelfs als ze kleiner zijn dan MinRatio. Dit is vooral nuttig na scherpe bewegingen.

Als de parameter MinPoints hoger is dan ForcePoints, wordt ForcePoints automatisch verhoogd naar dezelfde waarde.

extern bool ByClose=False;

Deze interessante parameter stelt de Zigzag in staat om zich te baseren op de slotprijzen en de ruis van de hoogste en laagste prijzen te negeren.

extern int History=5000; 

Dit is gewoon de geschiedenis. 😉

Gerelateerde berichten

Reactie (0)