Home Technische indicator Bericht

WelchCandlesticks_v2: Verbeter je MetaTrader 4 met deze Indicator

Bijlage
11745.zip (1.69 KB, Downloaden 0 keer)

Oorspronkelijke auteur:

Tim Welch

De standaard candlesticks in MetaTrader 4 hebben een fundamenteel probleem dat je niet kunt negeren. Ze tonen nooit de Ask-lijn en slaan die Ask-prijs ook niet op in de geschiedenis. Dit probleem kan verergeren als een broker ervoor kiest om de Bid-gegevens door te geven als een "gemiddelde prijs" die is berekend door Bid en Ask samen te voegen. Ik weet dat er brokers zijn die dit doen, en ik kan me voorstellen dat er meer zijn.

In MetaTrader 4 worden de candlestick-berekeningen gebaseerd op Bid-gegevens. Om de huidige Ask-prijs te zien, moet je "Toon Ask-lijn" aanvinken in de grafiekeigenschappen. Het is cruciaal om de Ask-prijzen in de gaten te houden bij het plaatsen van een Stop Loss.

Om de situatie op een live grafiek te bekijken, raad ik aan om een 1M-grafiek te openen: open een lege grafiek -> open grafiekeigenschappen -> wijzig de grafiekstijl naar candlesticks -> en zorg ervoor dat je de "Toon ASK-lijnen" hebt geactiveerd.

Toon Ask-lijnen

Je zult onmiddellijk een ROODE lijn op de grafiek zien verschijnen. Let op deze ROODE lijn; deze heeft geen invloed op de opbouw van de candlesticks, tenzij iemand daadwerkelijk koopt tegen de ASK-prijs.

Deze ASK-prijs is waardevol bij het bepalen van een stop loss. Als je ziet dat de ASK-prijs consequent boven (of in tijden van SPREAD-verhoging, veel hoger dan) de historische prijs ligt, kun je je stop loss nauwkeuriger plaatsen bij het doen van een nieuwe trade.

Hoe los je dit probleem op? Helaas is er geen manier om dit voor het VERLEDEN op te lossen zonder offline grafieken te maken met de bijbehorende gegevens, omdat de historische gegevens op een grafiek alleen de BID opslaan, niet de ASK.

MAAR, er is een manier om dit op een live grafiek op te lossen. De eerste manier is de manier die ik al heb laten zien. De tweede manier is waar WelchCandlesticks_v2 van pas komt.

Wanneer je deze indicator aan de grafiek toevoegt, worden alle nieuwe candlesticks opgebouwd met de spread-gegevens als onderdeel van de WICKS voor de candlesticks. Dit heeft geen invloed op OPEN/CLOSE/LOW, alleen op HIGH. (Bid is altijd de LOW, dus dat heeft daar geen invloed op. Dit is waarom ik alleen uit mijn SELL-trades werd gegooid, omdat ze omkeerden en de spread hoger werd, waardoor ik eruit werd gehaald voordat ik het kon zien en mijn posities kon sluiten... De geautomatiseerde manier om dit op te lossen wanneer je de grafiek niet in de gaten houdt, is om altijd de ASK-prijs te volgen en de spread te berekenen, maar ik wilde visueel zien wanneer ik uit een trade werd gegooid zodat ik beter kon begrijpen waarom...)

Hieronder zie je 2 grafieken. Eén met normale candlesticks en één met mijn candlesticks eroverheen. Je zou de Limoengroene lijnen vrij gemakkelijk moeten kunnen spotten, waar de spread boven het HIGH zou zijn gegaan volgens wat de candlestick zou hebben aangegeven...

Dit is van AUDJPY vandaag (2014/08/25)

candle 1

candle 2

En nog een grafiek die een ENORME spreadpiek laat zien een tijdje geleden, net voordat de prijs verder naar beneden ging...

c3

Ik gebruik dit nu al een paar jaar met goed succes. Het is gewoon iets dat me een klein voordeel geeft in het grote geheel. Het is geen snelle manier om geld te verdienen, dat zeker niet, en in feite zal het je helemaal geen geld opleveren! Maar het zou je in ieder geval moeten helpen om visueel te zien wanneer je broker de spread verandert, omdat dit nu wordt weerspiegeld in de candlestickvorming. Hierdoor kun je je stops nauwkeuriger plaatsen en voorkomen dat je uit een trade wordt gegooid als de prijs misschien slechts een uitdaging aangaat voordat deze een enorme swing maakt in de richting waarin je aanvankelijk je trade hebt geplaatst. :-)

Gerelateerde berichten

Reactie (0)