Changelog:
v1.08: Na een lange tijd van afwezigheid :)
- Foutcorrectie en compilatie.
v1.07:
- Nu kun je SL / TP kiezen voor elke grafiek en niet voor allemaal.
- Voor het raster kun je nu een andere rasterafstand kiezen voor elke grafiek.
- Nieuwe optie: een geluidswaarschuwing wanneer de prijs dicht bij je TP of SL komt; je kunt het aantal pips vóór het alarm instellen ** VERGEET NIET DE NIEUWE GELUIDEN VAN DE SOUNDS.ZIP IN TE VOEREN ** het is standaard niet geactiveerd.
- Meer informatie toegevoegd in je Koop/Verkoop-lijn en de TP en SL.
- En we hebben een paar correcties doorgevoerd.
- Trendlijnen hebben nu labelinformatie zoals de steun- en weerstandslijnen.
v1.06:
- Correctie in master_info_ea.mq4 minder bugs, hopelijk geen meer bugs :).
- Verbeterde informatie in master_info_ea.mq4 wanneer een order door de broker wordt afgewezen.
- In het optiepaneel kun je kiezen tussen Classic Pivot Point of Fibonacci Pivot Point en nu zie je de naam van de Pivot-lijn S1 S2...
- In het optiepaneel heb je een knop om een back-up van je Weerstand/Steun-lijn te maken.
- In het optiepaneel kun je de standaard SL en TP kiezen.
- De rasterfunctie, de lijn waar de prijs is, heeft een andere kleur.
- Veel correcties van micro bugs.
- Correctie op grafieken met slechts 1 of 0 cijfers.
v1.05:
- De Steun- en Weerstandslijnen worden nu automatisch opgeslagen in een bestand ".../MQL4/files/supportresistance-EURUSD.csv". Elk symbool heeft zijn eigen bestand.
- Als je een nieuwe grafiek opent en een symbool opent, als er een bestand bestaat, heb je de Steun- en Weerstandslijnen automatisch, je kunt je bestand aan anderen geven als je dat wilt.
- Er is een back-upknop gemaakt voor deze lijn, deze maakt een bestand aan met de huidige datum, zodat als je een slechte manipulatie maakt, je je waardevolle lijnen niet verliest!
- Correctie van een kleine bug.
v1.04:
- Label toegevoegd aan de REAL order van VERKOPEN/KOPEN/TP/SL, als je meerdere orders op dezelfde grafiek hebt, verplaats je niet de verkeerde TP of SL en zie je de TP waarde.
v1.03:
v1.02:
- Samenvatting van indicatoren toegevoegd (RSI/STOCHASTIC/CCI/MACD/MOMENTUM) en samenvatting van voortschrijdend gemiddelde eenvoudig/exponentieel bij 5/10/20/50/100/200 periode;
MA berekent de Koop- en Verkoopindicaties van de 12 MA, 6 eenvoudige voortschrijdende gemiddelden (5/10/20/50/100/200) en de 6 exponentiële voortschrijdende gemiddelden.
Dit onderdeel is optioneel, gebruik "Toon indicatorinformatie" om te tonen of te verbergen. Rood is verkoop, bruin is oververkocht, wit is neutraal, groen is kopen, donkergroen is overgekocht. - Bij het mouse-over van de tijdseenheid kun je zien dat de indicatorensamenvatting verandert naar de gekozen tijdseenheid;
- Knop voor SL aan/uit toegevoegd in het Geldbeheer Tool.
v1.01:- Correctie op PipClick (int naar double);
- Correctie op PipClick gebruik ASK en BID correct;
- Bij mouse-over van het Tijdsvak toont het ATR/RSI/BULL/BEAR van de tijdseenheid;
- Correctie op de status van de interfaceknop;
- Correctie op de indicator en de EA, correctie van uitstaande orders (vergeet niet de EA bij te werken).
Tot nu toe heb ik 5 indicatoren gerealiseerd en ik heb besloten om 4 van hen samen te brengen in één enkele tool. Het doel was om de interface voor elke tool te verenigen omdat er een zwevend venster was en de lotgrootte voor elk te gebruiken.
De Master_Info_EA.mq4 is optioneel, maar als je orders wilt openen in het Geldbeheer Grafisch Tool, moet je het downloaden.
Het bestand sounds.zip is optioneel, het bevat geluiden voor Steun Weerstand - Tools, als je het wilt gebruiken, pak het dan uit in je MetaTrader 4 "Sounds"-map. Als je leuke geluiden maakt, deel ze dan!
Wat we verliezen en wat we winnen ten opzichte van de originele indicator:
- Geldbeheer Grafisch Tool. We verliezen alleen de ratio-knop om snel de TP-lijn naar een vaste ratio te verplaatsen. Maar de interface is nu kleiner.
- ToolBox. Ik heb veel informatie verwijderd, maar ik gebruik het niet meer, ik heb alleen het nuttigste behouden. Als je nog meer nodig hebt, laat het me weten, ik heb nog wat ruimte!
- Steun Weerstand - Tools. Deze heeft een nieuwe optie gewonnen; de originele indicator had geen interface, dus dat is beter.
- Tijdseenheid Wijzigen.... Geen wijzigingen, en deze indicator inspireerde me om Master Tools te creëren.
Uitleg tool per tool:
Omschrijving: Biedt informatie die je helpt om betere beslissingen te nemen.
Basisinterface: Altijd onderaan en toont nuttige informatie.
Verbergen/Toon: De interface kan verborgen worden, druk gewoon op "H".

Lotgrootte: Je kunt de Lotgrootte wijzigen, gebruik hiervoor de + en - knoppen, of gebruik de sneltoets "P" en "M". De Pip-waarde wordt opnieuw berekend. De Lotgrootte wordt gebruikt in alle andere functies van de andere tool.

Klik met de muis op de grafiek: Als je op de grafiek klikt, kun je informatie over de muispositie krijgen. De prijs waarop je klikt, de Pip die het huidige prijsniveau van de muispositie scheidt, de waarde in jouw valuta. Dit is echt nuttig om te weten voordat je een trade aangaat.

De Prijs & de datum: Door met de muis over de grafiek te bewegen, kun je de prijs en de datum zien; de prijsinformatie is nuttig voor de andere tool.

Swap Kopen & Swap Verkopen: Als je een lange positie wilt innemen, kun je de swap zien die door je broker wordt aangeboden.

Aftelling: De aftelling naar de volgende kaars.

Spread: Informatie van de Spread in pip en in jouw valuta.

Steun Weerstand - Tools
Omschrijving: Deze tool helpt je om Steun- en Weerstandslijnen te creëren — met één toetsdruk kun je de lijn creëren met de kleur, vorm en breedte die je wilt. Elke lijn geeft informatie over de pips die overblijven van de prijs, dezelfde informatie in jouw valuta. De tool verandert automatisch de kleur van de lijn, zodat je gemakkelijk kunt zien wat er aan de hand is.
Je hebt 2 soorten lijnen tot je beschikking met 2 verschillende sneltoetsen, standaard A en Q. Je kunt alle lijnopties voor elk kiezen.
De indicator zal je waarschuwen wanneer de prijs de lijn kruist. Je kunt ervoor kiezen om smartphone-notificaties te activeren wanneer je weg bent. Ik heb een nieuwe optie aan de originele tool toegevoegd: je kunt het geluid van de waarschuwing kiezen. Je hebt 6 sets geluiden, voor elke set zijn er 2 geluiden - één voor het omzetten van een steun in een weerstand en de tweede voor weerstand in steun, zodat je een koffie kunt nemen of je nieuws kunt lezen en je geen belangrijke informatie mist. (Als je geluid gebruikt, moet je het standaard waarschuwingsgeluid van MetaTrader 4 uitschakelen.)
Waarom twee soorten lijnen: Ik gebruik de eerste lijn voor weerstand en steun en gebruik de tweede lijn als alarm. Soms kunnen uitstaande orders lastig zijn om te plaatsen, dus wanneer de prijs de tweede lijn bereikt, kan ik een beslissing nemen en de kans niet missen.
Maar je kunt het anders gebruiken: de eerste voor grote weerstand en steun en de tweede voor kleine weerstand en steun.
De trendlijn kan door het script worden afgehandeld als je dat wilt (het is standaard "ja", wees niet verrast).
Interface: Wanneer je een lijn creëert, verschijnt er een nieuwe optie in de interface. Voor elke lijn kun je de Alarm "A" knop activeren, je kunt de lijn tonen/verbergen, en je kunt het geluid wijzigen. Persoonlijk gebruik ik drie verschillende valuta's en dus stel ik voor elke een ander geluid in. Zo weet ik wat er aan de hand is, zelfs als ik niet naar het scherm kijk.
Verbergen/Toon: Verbergt slechts één soort lijn.
Verwijderen: Je kunt lijnen verwijderen door gewoon de X-toets op het toetsenbord in te drukken. Elke keer dat je X gebruikt, verwijder je een nieuwe lijn.
Omschrijving: Door op "B" voor Kopen of "S" voor Verkopen te drukken, zie je 3 lijnen: de Koop/Verkoop-lijn (op de muispositie), de Take Profit-lijn en de Stop Loss-lijn. Je kunt ze verplaatsen zoals je wilt en direct de ratio, de SL-waarde, de TP-waarde, het risico zien. Je kunt de TP tonen/verbergen, je kunt de prijs volgen als je een directe Koop/Verkoop wilt plaatsen, anders plaats je een uitstaande order. Je kunt het risico en de Lotgrootte wijzigen om te zien wat er aan de hand is. Wanneer je de lijn of het risico verplaatst, zal de lotgrootte veranderen naar de optimale grootte. Als je de autotrade activeert en de Master_Tools_EA.mq4 plaatst, verschijnt de knop om te bestellen.
Omschrijving: Eenvoudige knoppen om de tijdseenheid direct op de grafiek te wijzigen. Je kunt ook inzoomen. Het is nu voorbij met het wijzigen van de tijdseenheid van de verkeerde grafiek!

Raster
Omschrijving: je kunt een raster in de achtergrond van de grafiek zien, je kiest de piphoogte, je kunt de kleurintensiteit kiezen, en de prijs al dan niet zien.

Dagelijks Open
Omschrijving: Teken de lijn van de sluitprijs van de vorige dag.

Pivot Punt
Omschrijving: Teken het eenvoudige Pivot Punt R4 naar S4.

Verkoop/Kopen/TP/SL Label
Omschrijving: Voeg informatie toe aan de orderlijn, zodat je niet meer in de war raakt door het verplaatsen van de verkeerde TP-lijn.
Parameters:
extern string text1="Globale Informatie";
extern bool CurrencySymbolRight=True;
extern double LotSize=1;
extern string MasterHide="H";
extern string textc=""
extern string text2="Steun & Weerstand Beheer Tool";
extern string text3="==Eerste Lijn"
extern string LineHorizontal="A"
extern color LineResistcolor=clrDodgerBlue
extern color LineSupportcolor=clrDarkOrange
extern ENUM_LINE_STYLE LineStyle=STYLE_SOLID