Auteur: HajarWae
De piek en bodem van de RSI (Relative Strength Index) zijn belangrijke niveaus waarop je moet letten. Wanneer de RSI boven of onder deze niveaus komt, kan dat een koop- of verkoop signaal aangeven.
Hoewel deze indicator signalen vroeg kan geven, is het verstandig om extra filters te gebruiken. Daarom is het een goed idee om deze methode te combineren met andere indicatoren als extra bevestiging.
In de afbeelding hieronder zie je dat de rode pijl de piek aanduidt en de gele pijl de bodem.
Ik ben bezig met het tekenen van de RSI-niveaus op basis van de positie van de pieken en bodems, maar ik loop tegen een probleem aan met de code om deze indicator aan te passen. Heeft iemand tips om dit te verbeteren?
Ik wil alle pieken en bodems plotten, zodat we elk niveau kunnen vaststellen. Wanneer de RSI de piek- of bodemlijn kruist, moet het niveau één kaars daarna worden beëindigd.
De berekening en plotting van andere niveaus gaat door totdat de RSI weer een niveau kruist.
Iemand hulp nodig? Deel alsjeblieft je ideeën!
Aanbevelingen:
- Gebruik deze RSI-niveaus als signaal
- Combineer met andere indicatoren als filter
Gerelateerde berichten
- PCA Synthetics: Automatische Coëfficiëntselectie voor MetaTrader 5
- iExposure Indicator: Beheer je Handelsposities Efficiënt met MetaTrader 5
- Efficiënt Grafische Objecten Kopiëren in MetaTrader 5 met ChartObjectsCopyPaste
- Efficiëntie Ratio (ER) Berekenen met de CEROnRingBuffer voor MetaTrader 5
- Correlatiecoëfficiënt: Een Onmisbare Indicator voor MetaTrader 5