Beschrijving:
Deze handige indicator toont je de verschillende tijden van de open markten, evenals feestdagen en relevante nieuwsitems die je zelf kunt selecteren. Met deze tool blijf je altijd op de hoogte van belangrijke gebeurtenissen die invloed hebben op je trades.
De indicator laat nieuws zien samen met een marktklok, zodat je in één oogopslag alles kunt zien.
- Nieuws evenementen: dailyfx.com
- Markttijden vind je op: worldmarkethours.com
Voor meer informatie: Lees hier meer
Afbeelding:

Bronnen:
Dit artikel over het weergeven van een Nieuws Kalender, geschreven door Slobodov Gleb, biedt een methode om gegevens op je grafiek weer te geven. Je kunt het lezen op: mql5.com. Deze handleiding bevat een beschrijving van hoe je een eenvoudige en handige indicator kunt maken die belangrijke economische gebeurtenissen uit externe bronnen in je werkgebied toont.
Een andere bron die ik heb gebruikt voor deze indicator is de SimpleMarketInfo. Je vind deze indicator hier: codebase.mql4.com, gemaakt door born2trade (2010.11.25). Het toont aankomende nieuwsitems 1 uur voor en 30 minuten na het evenement. Ook geeft het actieve sessies weer, wat handig is om een overzicht van alle nieuwsitems te hebben. Ik wilde de mogelijkheid hebben om het type nieuws dat ik wil zien te kiezen en om ervoor te zorgen dat verticale lijnen op de grafiek correct worden weergegeven, vooral als de lokale tijd niet overeenkomt met de broker tijd.
Ik heb ook de indicator Clockzv1_2 auto.mq4 gevonden van Jerome. Deze versie maakt het mogelijk om de komende DST-tijden voor de lokale markten op te schrijven. ST/DST-wijzigingen zijn uniek voor elke tijdzone. Om te weten wanneer een markt open is, moeten we de juiste lokale tijd kennen.
- Tijdzones: timeanddate.com
- Markttijden: worldmarkethours.com
Dit is belangrijk voor markten zoals Auckland, Sydney, Tokyo, Hong Kong, Europa, Londen en New York.
Update 14 oktober 2011: De indicator forex_news_market_clock_2.mq4 is nu beschikbaar.
Ik heb een manier gevonden om mijn bericht te bewerken en vervang de oude indicator door deze verbeterde versie.
Ik hoop dat deze versie voor iedereen perfect werkt. Laat me weten wat je ervan vindt; feedback is de beste manier voor mij om mijn programmeervaardigheden te verbeteren.
Gerelateerde berichten
- PCA Synthetics: Automatische Coëfficiëntselectie voor MetaTrader 5
- iExposure Indicator: Beheer je Handelsposities Efficiënt met MetaTrader 5
- Efficiënt Grafische Objecten Kopiëren in MetaTrader 5 met ChartObjectsCopyPaste
- Efficiëntie Ratio (ER) Berekenen met de CEROnRingBuffer voor MetaTrader 5
- Correlatiecoëfficiënt: Een Onmisbare Indicator voor MetaTrader 5