In het artikel 'De Vortex Indicator' dat gepubliceerd werd in de januari 2010 editie van Technical Analysis of Stocks & Commodities, bieden de auteurs een handelsidee aan in de vorm van een basis omkeersysteem met een instapfilter. Dit filter houdt in dat je alleen koopt of verkoopt bij een uitbraak van de hoge of lage prijs van de candle die de Vortex Indicator crossover creëert. Wanneer VI+ boven VI- kruist, is dat een koopsetup, maar je gaat pas de trade aan als de markt boven de hoge prijs van de candle die de crossover genereert breekt. Op dezelfde manier, wanneer VI- boven VI+ kruist, is dat een verkoopsetup, maar je gaat pas de trade aan als de markt onder de lage prijs van de candle die de crossover genereert breekt.
Ik heb de code getest om zeker te zijn dat deze werkt zoals ik bedoeld heb, en het lijkt ook daadwerkelijk te functioneren. Echter, ik presenteer deze Expert Advisor niet als een systeem dat gegarandeerd winstgevend zal zijn. Het wordt enkel gepresenteerd als een fundament voor verdere verkenning van de Vortex Indicator als handelsinstrument. Mijn voorlopige tests geven aan dat het in zijn huidige vorm géén winstgevend systeem is.
DISCLAIMER: Deze Expert Advisor wordt geleverd zoals hij is, en er wordt GEEN garantie gegeven dat dit systeem winstgevend zal zijn in echte trades met echt geld. Het is uitsluitend bedoeld voor educatieve doeleinden. Gebruik het niet om te traden met je echte geldaccount tenzij je het hebt getest en aangepast aan je risicotolerantie en handelsstijl.
Belangrijke Opmerking: Je moet de Vortex Indicator in je ...experts\indicators map hebben staan voor deze Expert Advisor om te functioneren, aangezien het de iCustom() functie gebruikt om de waarden van de Vortex Indicator op te halen.
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Creëer Handelsstrategieën met Bullish en Bearish Engulfing Candlestick Patronen en Stochastic
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- Efficiënt Trendvolgend Handelsysteem met Exp_X2MA_JFatl voor MetaTrader 5
- Close Cross MA: Efficiënt Orders Sluiten met MetaTrader 4