Hoe werkt het? Laat me het zo uitleggen: het concept is simpel:
- Speel GBPUSD als BasisSymbool en als de SMA omhoog gaat;
- Ga long op GBPUSD en hedge EURUSD short om het risico te verlagen. Maar ik hedge ook USDCHF long; dat is het!
- Dankzij de EA zal ik een voorbeeld tonen:
- Stel het beschikbare hedge-symbool in op 3: EURUSD-USDCHF-USDJPY als standaard. Als je USDJPY niet wilt hedgen, zet dan "HedgeH3" op false. Maar als je USDJPY wilt hedgen,
stel dan "H3.followBase" in op true (standaard) als je de orders op dezelfde manier wilt verzenden als GBPUSD.
Stel "H3.followBase" in op false als je de orders in de tegenovergestelde richting van GBPUSD wilt verzenden met "H3.LotsRatio" =2, wat betekent dat de order tweemaal de lotgrootte van GBPUSD verzendt. MAAR de hedge van GBPUSD-USDJPY wordt alleen uitgevoerd wanneer de correlatie tussen GBPUSD-USDJPY de waarde van "H3.Expect.CorRelation" overschrijdt.
- Als je verwacht -0,90, worden ze alleen verzonden wanneer de correlatie minder dan -0,90 is;
- Als je verwacht 0,90, worden ze alleen verzonden wanneer de correlatie groter dan 0,90 is.
Maak je geen zorgen, elke hedge werkt afzonderlijk met MagicNo, MagicNo+1 en MagicNo+2. Dus verander "MagicNo" in iets anders, bijvoorbeeld 318, als je een andere paar als BasisSymbool wilt spelen.
Tot slot:
- Elke hedge wordt gesloten wanneer de totale winst groter is dan "Expect.Profit". Maak je geen zorgen over de swap. Deze EA kan de winst uit de swap automatisch berekenen;
- Als je hedge winst maakt uit de swap, zal de EA de swap niet vermelden en alleen de hedge sluiten wanneer "Expect.Profit" is bereikt;
- MAAR als je hedge geen winst maakt uit de swap, sluit de EA de hedge wanneer de totale winst (real + swap) "Expect.Profit" bereikt.
Dit soort EA kan niet door backtesting worden getest, dus de resultaten zijn nog in het forward testing proces. Ik heb alleen deze afbeelding:

Geniet ervan!
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- Handelssignalen met MQL5 Wizard: EMA Crossover Strategie met Tijdfilter
- Geschiedenis Downloader - handige tool voor MetaTrader 4
- Handelen met MQL5 Wizard: Signalen op Basis van Prijsoverschrijding met MA en ADX