Hallo traders!
Vandaag wil ik jullie mijn plan delen voor de Rijfie Pyramid 1.12, een geweldige expert voor MetaTrader 4. Hier zijn de stappen die ik volg:
- Zoek naar Amerikaanse aandelen onder de 20 euro/dollar.
- Wanneer de prijs stijgt boven het laagste niveau van de stochastic, koop ik de eerste lot van 0,01.
- Als de prijs weer daalt, koop ik nog een lot van 0,01.
- Als de prijs stijgt boven de aankoopprijs plus de spread, zal de trailing stop in werking treden.
Het laagste niveau voor de aankoop is wanneer de stochastic het niveau van 10 kruist. De maxprice betekent dat er geen lots boven deze prijs gekocht zullen worden (max = prijs + spread). De lowprice houdt in dat er geen aankopen onder de laagste prijs zullen plaatsvinden.
Vergeet niet dat het magicnummer moet worden aangepast voor elke nieuwe grafiek. De timechart is de gebruikte grafiek en maperios staat voor de bewegende gemiddelden. Steplevel is het percentage waarop een kooporder wordt geplaatst.
Als je de profit op 0 zet, worden alle open positieve orders gesloten bij het sluiten, als closeall op waar is gezet. Je kunt het uur en minuut instellen voor wanneer je de orders wilt sluiten. Bijvoorbeeld, als closeall op waar staat en je hebt profit van 10, dan worden alle open orders met meer dan 10 winst gesloten tussen 20:55 en 21:00.
Een slimme strategie is om te zoeken naar aandelen met een lage swap, zoals Zynga, Nokia en Vale - dat is de reden voor de swap. Door de lowprice op 1 te zetten, kun je de mogelijke maximale verlies berekenen. Bij een maxloss van 1% voor aandelen van 5 euro is je maximale verlies ongeveer 500 euro. Als je handelt in aandelen van 15 euro, kan je maximale verlies oplopen tot 1500 euro.
Maar onthoud, dit is alleen het risico als het bedrijf failliet gaat. Als je alle trades wilt sluiten terwijl je verlies hebt, moet je dat verlies nemen. Of je kunt ook een deel verliezen als je broker de aandelen niet meer ondersteunt.
Dit is de laatste versie die ik graag gebruik: Rijfie Pyramid versie 1.12.mq4.
Een belangrijk punt is dat je overweegt om alle open orders boven de 0 te sluiten vlak voor de sluitingstijd. Dit voorkomt problemen door gap-opening de volgende dag. Met versie 1.10 was het al mogelijk om de trades boven de 0 te sluiten voor de sluitingstijd door profit te gebruiken en closeall op waar te zetten, samen met het instellen van het uur en minuut.
In de nieuwe versie 1.12 is het percentage wijzigbaar door steplevel1 in te stellen. Zet je steplevel1 op 1, dan betekent dat 1%, en 5 betekent 5%.

Aan het eind zie je wat verliezen, maar dat is te wijten aan het eindigen van de test.

Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Gebaseerd op Morning/Evening Stars + Stochastic voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen op Basis van Dark Cloud Cover/Piercing Line + CCI
- MQL5 Wizard: Handelsignalen op Basis van Dark Cloud Cover/Piercing Line + MFI