De Hercules A.T.C. 2006 EA is een eenvoudige breakout strategie die gebaseerd is op snelle prijsafwijkingen van een belangrijke voortschrijdende gemiddelde (MA). Deze Expert Advisor is ontworpen voor gebruik op de H1 tijdsperiode. Met de standaardinstellingen is deze EA klaar om te traden met de valutaparen EUR/USD en USD/CHF.
Als je van plan bent om deze EA met andere valutacrossen te gebruiken, is het noodzakelijk om het basis MA aan te passen naar een relevanter gemiddelde voor de betreffende cross. Het is ook raadzaam om de instellingen voor Take Profit (TP), Stop Loss (SL) en trailing stop aan te passen voor elke nieuwe cross. Wat betreft de lotgrootte, deze kan eenvoudig worden ingesteld op basis van jouw tradingstrategie.
Deze EA nam deel aan de A.T.C. in 2006, waar hij lange tijd de top positie wist te behouden. Helaas volgden er een aantal verliesseries die uiteindelijk leidden tot uitschakeling. Sindsdien zijn er bepaalde filters toegevoegd om het aantal verliezende trades te minimaliseren. De risk-rewardverhouding is UITERMATE gunstig en de winnende trades zijn vaak aanzienlijk groter dan de verliezende.
Met deze bijdrage hoop ik iets terug te geven aan het forum en de vele onbaatzuchtige leden die mij de afgelopen jaren van geweldige nieuwe indicatoren hebben voorzien.
Dit is de allereerste EA die ik ooit heb ontworpen (wat nu lijkt alsof het een eeuwigheid geleden is). De codering is gedaan door David Lin, met latere aanvullingen van Ahmed.
Veel succes met traden!
Vince Wells
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Creëer Handelsstrategieën met Bullish en Bearish Engulfing Candlestick Patronen en Stochastic
- Efficiënt Trendvolgend Handelsysteem met Exp_X2MA_JFatl voor MetaTrader 5
- Close Cross MA: Efficiënt Orders Sluiten met MetaTrader 4
- Efficiënt Handelen met het ColorSchaffJCCXTrendCycle Systeem voor MetaTrader 5
- Efficiënt Handelen met de Ang_Zad_C Indicator voor MetaTrader 5