Home Technische indicator Bericht

Trend Paint: Een Visuele Indicator voor MetaTrader 4

Bijlage
9488.zip (3.53 KB, Downloaden 0 keer)

Hallo mede-traders!

Vandaag wil ik het hebben over de Trend Paint indicator voor MetaTrader 4. Dit hulpmiddel is ontworpen om je te helpen bij het visueel evalueren van je handelsstrategie.

Het idee is simpel: wanneer de indicatoren aangeven dat er een opwaartse trend is, worden de balken groen gekleurd. Dit laat je direct zien dat je in de juiste richting zit!

Als de trend dalend is, kleuren de balken rood. En wanneer de trend zijwaarts beweegt – of als de indicatoren een beetje vastzitten – worden de balken grijs. Deze visuele feedback kan je enorm helpen bij je beslissingen.

De effectiviteit van deze indicator is bewezen. Naast de resultaten uit de tester, zie je op de grafiek heel duidelijk de instap- en uitstappunten en de tijd dat je buiten de markt bent geweest.

In deze versie zijn ook MA Rounding Off en Parabolic (Open-Close) geïntegreerd. Deze indicatoren kun je ook apart bekijken in mijn eerdere artikelen.

Je kunt de Trend Paint indicator eenvoudig aanpassen aan jouw strategie, zolang je maar de juiste motivatie hebt!

Een tip van mijn kant: pas de kleur van de balken aan in de grafiekinstellingen, zodat ze overeenkomen met de achtergrondkleur. Hierdoor krijg je prachtige weergaven!

Met vriendelijke groet,

Backspace.

P.S. Het idee om de balken te kleuren met behulp van DRAW_HISTOGRAM komt van een van de leden van deze chat. Een dikke dank je wel daarvoor! Helaas kan ik zijn naam niet meer herinneren, maar ik zal het zeker opzoeken en het hem laten weten.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)