Home Technische indicator Bericht

Trend Indicator: Jouw Gids voor Effectieve Trendanalyse in de Handel

Bijlage
8803.zip (1.2 KB, Downloaden 0 keer)

Auteur:

InvestMoneyLab.com

Deze indicator is ontworpen om de trend van de 30 minuten grafieken te tonen. De trend wordt bepaald op basis van het voortschrijdend gemiddelde. Als het kortetermijn MA boven het langetermijn MA ligt, is er sprake van een opwaartse trend. Omgekeerd is er een neerwaartse trend als het kortetermijn MA onder het langetermijn MA ligt. Ik gebruik ook de ROC als aanvullende regel om de trend te monitoren.

Deze Trend Indicator geeft vijf outputwaarden:

2: Sterke Opwaartse Trend
1: Opwaartse Trend
0: Geen Trend
-1: Neerwaartse Trend
-2: Sterke Neerwaartse Trend

De externe variabelen die je in deze indicator kunt zien zijn:

ROC_MA_Period & ROC_Period: Ik gebruik graag 200 voor beide omdat ik de langetermijntrend wil analyseren.
MA_Short_Period & MA_Long_Period: Hier kun je de periodes van je voorkeur voor kort- en langetermijn instellen.

MyHourTrend MetaTrader Indicator

MetaTrader Trend Indicator

Aanbevelingen:

• Deze indicator helpt je om de trend van de 30 minuten grafiek te bepalen. Je kunt deze indicator ook gebruiken als je handelt in de 1, 5 of 15 minuten grafieken, zodat je niet steeds de 30 minuten grafiek hoeft te openen en te sluiten.
  • Pas je longstrategie toe wanneer de markt stijgt en je shortstrategie wanneer de markt daalt.

Tot slot ben ik nog steeds bezig om de indicator verder te verbeteren. Ik waardeer alle opmerkingen of feedback die je hebt.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)