Home Technische indicator Bericht

SpreadLogger en Bid en Ask Logger: Onmisbare Indicatoren voor MetaTrader 4

Bijlage
10666.zip (2.53 KB, Downloaden 0 keer)

Auteur:

Mr. T van www.codeforex.com

Het is tijd om mijn bijdrage aan de MQL4-gemeenschap te leveren. Veel mensen weten niet of hun broker eerlijk is over de spreads.

Daarom heb ik twee handige indicatoren ontwikkeld die je in staat stellen om in real-time te zien hoe de spread presteert, zowel nu als in de afgelopen minuten, of zolang je platform het aankan. Uit mijn ervaring is een paar minuten meer dan genoeg om een goed beeld te krijgen. Deze indicatoren werken in real-time, en je krijgt geen historische data, aangezien MT4 dit soort informatie niet opslaat - tenzij we het programmeren.

Tijdens nieuwsberichten zagen we dat de spread op de meeste paren bijna verdubbelde of verdrievoudigde - en dit was op een demo-account. Ik ben benieuwd wat er op een live-account zal gebeuren. Zodra je de indicatoren toepast, begint het met het loggen van de spread, bied- en laatprijzen voor de laatste 500 ticks of zoveel als je aangeeft in de parameter LastTicks. In het begin zie je misschien maar een paar gegevens, maar na een minuut zul je merken dat je grafiek meer informatie bevat.

Hier zijn de 2 eenvoudige indicatoren:

• _x_SpreadLogger.mq4 - houdt de laatste spreads voor de valuta bij, zodat je de minimum- en maximumwaarden gedurende een bepaalde periode kunt zien.
  • _x_BidAskLogger.mq4 - houdt de laatste bied- en laatprijzen voor de valuta bij, zodat je kunt zien hoe ze zich gedurende een bepaalde periode hebben ontwikkeld.

De bijgeleverde template stelt je in staat om beide indicatoren tegelijkertijd op je grafiek toe te passen. Je kunt ook eerst _x_BidAskLogger toepassen en daarna _x_SpreadLogger in hetzelfde subvenster of apart, afhankelijk van wat je wilt.

Aanbevelingen:

• Stel LastTicks in op 500 (standaard) voor optimale prestaties - ik heb geprobeerd met een groter getal, maar meestal is 500 genoeg om de laatste 3-10 minuten te zien.
  • Kopieer de indicatoren naar de /experts/indicators map.
  • Kopieer de template naar de /templates map.
  • Als je dezelfde lay-out wilt als op de afbeelding, pas dan de template toe.

Als je denkt dat er verbeteringen mogelijk zijn, laat dan gerust een reactie achter hieronder. Ik ben momenteel bezig met enkele updates, maar ik deel deze pas als ze klaar en getest zijn. Deel ook jouw bevindingen hier met anderen.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)