Home Technische indicator Bericht

PZ Pivot Points: De Ideale Indicator voor MetaTrader 4

Bijlage
10990.zip (2.21 KB, Downloaden 0 keer)

Auteur

De ontwikkelaar van deze indicator is Arturo Lopez, oprichter van Point Zero Trading Solutions.

Een pivot point-analyse wordt vaak gebruikt in combinatie met het berekenen van steun- en weerstandsniveaus, vergelijkbaar met een trendlijnanalyse. Bij een pivot point-analyse worden de eerste steun- en weerstandsniveaus berekend op basis van de breedte van het handelsbereik tussen het pivot point en de hoogste of laagste prijzen van de vorige dag. De tweede steun- en weerstandsniveaus worden berekend met behulp van de volledige breedte tussen de hoogste en laagste prijzen van de vorige dag.

Waarom weer een Pivot Points-indicator?

Er zijn veel Pivot Points-indicatoren beschikbaar, maar geen enkele voldeed aan mijn eisen: de meeste zijn erg zwaar en bevatten veel overbodige informatie, terwijl anderen geen eerdere pivot points weergeven en geen mogelijkheid bieden om de referentietijdspanne te selecteren. Ik zocht een zeer lichte indicator waarmee ik de referentietijdspanne kon kiezen voor historische testdoeleinden. Bijvoorbeeld, ik wil misschien maandelijkse pivot points bekijken van de afgelopen twee jaar, en dat kon ik niet met andere standaardindicatoren. Daarom heb ik deze indicator ontwikkeld.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)