Home Technische indicator Bericht

Levels Indicator voor MetaTrader 5: Ondersteuning en Weerstand Bepalen

Bijlage
1794.zip (3.07 KB, Downloaden 0 keer)

Reële auteur:

Maks, ook bekend als ug

Deze indicator maakt gebruik van de constructiemethode zoals beschreven door Vladislav Antonov (voor degenen die zijn sessiebeoordelingen op Viac of Alpari hebben gelezen). Hier is een klein fragment van zijn methode:

Ik hoef de betekenis van weerstand en ondersteuning niet uit te leggen. Er zijn veel methoden om prijsniveaus te bepalen, maar ik maak gebruik van mijn eigen berekeningen. Dynamische niveaus van ondersteuning/weerstand worden gedefinieerd met behulp van MA-lijnen, terwijl statistische lijnen worden berekend op basis van de hogere tijdsframe.

1. Voor het berekenen van intraday niveaus voor één uur, gebruik je High, Low en Close van de vorige uur candlestick.
  2. Voor het berekenen van intraday niveaus voor één dag, gebruik je High, Low en Close van de vorige dagelijkse candlestick.
  3. Voor het berekenen van intraday niveaus voor één week, gebruik je High, Low en Close van de vorige week candlestick.

In deze beoordeling bereken ik de ondersteuning en weerstand niveaus met de dagelijkse candlestick van de vorige dag. Op deze manier zijn de prijsniveaus geldig voor de hele dag, en de volgende dag moeten ze opnieuw worden berekend. Voorbeeld: neem de dagelijkse candle van 02.11.06: High = 1.2786, Low = 1.2736, Close = 1.2780. We krijgen de niveaus voor de huidige dag en gebruiken ze op alle grafieken kleiner dan het dagelijkse tijdsframe. De volgende dag worden nieuwe niveaus berekend.

Er zijn 3 methoden voor berekening, afhankelijk van de grootte van de vorige candlestick:

• Verlaagd: ondersteuning en weerstand niveaus voor een zwakke markt. Als de markt is gesloten met een grote candlestick van meer dan 200 punten, is het beter om deze berekening te gebruiken, omdat een correctie wordt verwacht en de markt zwak zal zijn;
  • Normaal: ondersteuning en weerstand niveaus voor gemiddelde volatiliteit van de markt. Dagelijkse candlesticks van 100 tot 200 punten. Normaal werkt goed tijdens de vorming van een gestage groei of daling, en candlesticks zijn van een vergelijkbare grootte;
  • Uitgebreid: ondersteuning en weerstand niveaus voor een sterke markt. Wanneer de marktbeweging zich beperkt tot een driehoek en zwak wordt, verwachten we een sterke beweging en gebruiken we de niveaus met een uitgebreid prijsbereik.

Om te beslissen welke berekeningsmethode te gebruiken, moet je je eigen onderzoek doen en de statistieken van de niveaus verzamelen. Voor mijn gevoel houd ik me niet strikt aan de hierboven beschreven items (dit is gemiddeld voor het pond). Tot nu toe kies ik methoden die gebaseerd zijn op mijn intuïtie en het verwachte prijspatroon.

Wil je meer lezen? Bekijk dan deze link: http://www.viac.ru/ds/21950.

Deze indicator is voor het eerst geïmplementeerd in MQL4 en gepubliceerd in Code Base op mql4.com op 24.02.2008.

Figuur 1. De Levels indicator

Figuur 1. De Levels indicator.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)