Hallo medetraders! Vandaag wil ik het hebben over een strategie die ik dagelijks gebruik voor korte termijn momentum trading. Ik heb vijf belangrijke regels opgesteld die je kunt volgen om je handelsresultaten te verbeteren. Hieronder deel ik deze regels met jou, samen met een script dat ik tot nu toe heb ontwikkeld.
Als je bereid bent om wat tijd te investeren en gefocust te blijven, kun je tot wel 90% winnende trades behalen. Maar let op: het is cruciaal om je aan de regels te houden en niet emotioneel te worden. En alsjeblieft, vraag me niet naar winstdoelen of hoe je een volledig functionele EA programmeert; als ik dat kon, zat ik niet hier naar hulp te zoeken. Dus, laten we het daar maar niet over hebben. Ik weet dat deze regels wat traag zijn, maar ik wil gewoon een deel van de trend oppikken. Ik ben niet hebzuchtig.
Indicatoren:
- 3 LWMA
- 13 LWMA
- Laguerre Filter - gamma 0.85 (bepaalt momentum/trend)
- ADX (met +DI en -DI)
- CCI
Waarschuwingsregels (KOPEN):
- 3 LWMA kruist boven 13 LWMA ...en 1a) 3 LWMA was ONDER 13 LWMA 1 periode eerder
- Candlestick opent BOVEN Laguerre Filter (gamma 0.85)
- +DI kruist BOVEN -DI
- +DI kruist BOVEN de 20 Niveau
- CCI kruist BOVEN de 100 Niveau
Waarschuwingsregels (VERKOPEN):
- 3 LWMA kruist onder 13 LWMA
- 3 LWMA was BOVEN 13 LWMA 1 periode eerder
- Candlestick opent ONDER Laguerre Filter (gamma 0.85)
- -DI kruist BOVEN +DI
- -DI kruist BOVEN de 20 Niveau
- CCI kruist ONDER de -100 Niveau
Uiteraard zullen niet alle regels tegelijk in werking treden. Zodra al mijn indicatorregels overeenkomen, wil ik het volgende:
- een visuele marker onder de instapcandlestick op het scherm (pijl, ster, wat dan ook),
- een pop-up waarschuwingsvenster met valuta, tijdsframe, instapniveau en tijdstempel, en...
- een e-mail alert.

In de bovenstaande afbeelding zijn de signalen niet exact - ik probeer alleen een visuele weergave te geven van mijn handelswijze. Signaal 3 is niet juist omdat de +DI de 20-grens nog niet heeft overschreden. Signaal 5 komt 1-2 candlesticks later dan ik heb gemarkeerd. Ik had waarschijnlijk een betere grafiek kunnen vinden als voorbeeld.
Ik heb echter twee belangrijke punten waar ik hulp bij nodig heb. Ten eerste, ik werk op een 5-minuten grafiek en wil ervoor zorgen dat er maar één alert per signaal komt - niet elke keer als er een nieuwe candlestick opent. Ten tweede, in een trending markt kunnen de LWMAs meerdere keren met de trend kruisen. Ik zou graag een alert willen ontvangen elke keer dat alle regels in lijn zijn. Als de LWMAs met de trend kruisen (signaal 5), dan zijn de LWMAs de enige indicator waar ik me om bekommer. Negeer de overige regels als we met de momentum meebewegen.
Is er een getalenteerde programmeur die me kan helpen deze alert af te ronden? Je zou mijn leven een stuk makkelijker maken en mijn broker gelukkiger!
Alvast bedankt voor alle hulp die je kunt bieden. Ik waardeer elke reactie of code die je kunt geven.
Groeten,
Chris C Berg - chrisberg.forex@yahoo.com
Gerelateerde berichten
- PCA Synthetics: Automatische Coëfficiëntselectie voor MetaTrader 5
- iExposure Indicator: Beheer je Handelsposities Efficiënt met MetaTrader 5
- Efficiënt Grafische Objecten Kopiëren in MetaTrader 5 met ChartObjectsCopyPaste
- Efficiëntie Ratio (ER) Berekenen met de CEROnRingBuffer voor MetaTrader 5
- Verbeter je Handelsstrategieën met de ColorXADX Indicator voor MetaTrader 5