Hallo traders! Ik heb spannend nieuws: de iMAX3 indicator is officieel vervangen door de nieuwe iMAX3ea versie, die binnenkort gepubliceerd zal worden. Maar wees gerust, de huidige iMAX3 indicator werkt nog steeds perfect. Ik heb geen technische problemen ontvangen, en ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe versie net zo goed zal presteren. Toch raad ik iedereen aan om over te stappen naar de iMAX3ea zodra deze beschikbaar is, omdat dat de versie is die ik ga ondersteunen.
Een klein detail: de nieuwe indicator zal alleen beschikbaar zijn als .exe bestand, terwijl de huidige versie in .mq4 formaat beschikbaar is voor degenen die willen kijken naar de code. Ik ga deze versie niet langer ondersteunen, dus verwacht geen verdere vragen hierover. Vragen over de iMAX3ea kunnen in de daarvoor bestemde thread gesteld worden. Bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen om deze indicator te bekijken!
Wat is de iMAX3 Indicator?
De iMAX3 is een hybride indicator die is gebaseerd op eerdere versies, namelijk de originele "iMAX" en de daaropvolgende "iMAXhp" en "iMAXhpx" indicatoren. Deze indicatoren gebruiken een "Modified Optimum Elliptic Filter" (MOEF) om snel bewegende prijstrends te detecteren. De berekeningen zijn gebaseerd op een drie-bar rate of change, waardoor de indicator onafhankelijk is van langere perioden. Dit maakt de iMAX3 bijzonder goed in het aanpassen aan dominante perioden in de markt zonder dat je instellingen hoeft te wijzigen.
De Kracht van de MOEF
De MOEF-signalen zijn faseverschuift om snelle trendinformatie te bieden zonder aanpassingen aan de parameters. Dit maakt het een ideaal hulpmiddel voor trenddetectie in verschillende marktomstandigheden, van zeer volatiel tot zijwaartse bewegingen.
De iMAXhp en iMAXhpx
Om de snelheid van detectie te verbeteren, is de iMAXhp indicator ontwikkeld. Deze maakt gebruik van amplitude faseverschuiving, wat de reactietijd met ongeveer twee bars verbetert. Voor de iMAXhpx heb ik de formule van Ehlers iets aangepast, wat de snelheid van trenddetectie verder verhoogt. Hierdoor is de iMAXhpx niet zo nauwkeurig als sommige andere indicatoren, maar wel veel sneller en adaptiever.
Waarom Kiezen voor iMAX3?
iMAX3 biedt de mogelijkheid om zowel frequentie- als amplitude faseverschuiving te gebruiken. Het kan eenvoudig op elke grafiek worden geplaatst en werkt goed in elke tijdsperiode en met elke valuta. Dit maakt het een veelzijdige tool voor traders die snel op veranderingen in de markt willen reageren.
Met de mogelijkheid om verschillende modi tegelijkertijd te gebruiken, maakt iMAX3 het gemakkelijk om te schakelen tussen instellingen op basis van marktomstandigheden. De indicator is eenvoudig aan te passen aan jouw persoonlijke voorkeuren, en de kleuren kunnen worden ingesteld om aan te sluiten bij jouw grafiekstijl.
Tot slot, ik ben altijd open voor feedback en suggesties voor verbeteringen die in toekomstige versies kunnen worden opgenomen. Deze indicator is een geweldige basis voor ontwikkelaars die hun eigen MTF-displays of dashboards willen bouwen.
Bedankt voor het lezen, en ik kijk uit naar jullie reacties!
Gerelateerde berichten
- PCA Synthetics: Automatische Coëfficiëntselectie voor MetaTrader 5
- iExposure Indicator: Beheer je Handelsposities Efficiënt met MetaTrader 5
- Efficiënt Grafische Objecten Kopiëren in MetaTrader 5 met ChartObjectsCopyPaste
- Efficiëntie Ratio (ER) Berekenen met de CEROnRingBuffer voor MetaTrader 5
- Verbeter je Handelsstrategieën met de ColorXADX Indicator voor MetaTrader 5