Goedemorgen traders!
Als deze code om wat voor reden dan ook niet werkt, bijvoorbeeld door MQL5-upgrades, laat het me weten zodat ik het kan aanpassen. Dank je wel!
Je kunt al mijn multi-timeframe indicator codes vinden, gratis of te koop, door te zoeken naar "William210" in CodeBase of op de Marketplace.
Waarom deze code?
De Average True Range (ATR) indicator, ontwikkeld door J. Welles Wilder in 1978, helpt traders de volatiliteit van een activum te meten door de grootste True Ranges over een bepaalde periode te middelen. Deze informatie is cruciaal voor het begrijpen van prijsbewegingen en het identificeren van handelsmogelijkheden.
Vergeet niet dat de oorspronkelijke ATR-indicator uit 1978 deze smoothing niet had.
Wilder Smoothing werd later geïntroduceerd en helpt schommelingen in de ATR-indicator te verzachten, waardoor deze makkelijker te analyseren is. Dit is een eenvoudige voortschrijdende gemiddelde die op de ATR-waarden wordt toegepast, meestal over een periode van 14.
Ik hoop dat deze code je helpt!
Vergeet niet om een ster te geven en me als vriend toe te voegen, zodat je als eerste op de hoogte bent wanneer mijn code gepubliceerd wordt in CodeBase of de Marketplace.
Ik heb ook andere eenvoudige codes geschreven in CodeBase:
Ik bied veel van deze indicatoren aan in de Marketplace, zoek naar "William210".
- Adaptieve voortschrijdende gemiddelde met iama()
- ADX met iadx()
- Alligator met alligator()
- ATR met iatr()
- De ATR is zeer nuttig voor andere indicatoren, zoals SuperTrend, die ik in de marketplace aanbied.
- Awesome oscillator zonder iao()
- Bollinger bands met ibands()
- Donchian channel
- Envelopes met ienvelopes()
- Ishimoku met iishimoku()
- Keltner channel
- MACD met imacd()
- Momentum met iMomentum()
- Voortschrijdend gemiddelde met ima(), gebruikmakend van de native functies SimpleMA(), ExponentialMA(), SmoothedMA(), LinearWeightedMA()
Ik bied veel multi-timeframe smoothing opties aan in de marketplace.
Eenvoudig gemiddelde => EMA, SMA, EMA, SMMA, LWMA
Volume-gewogen gemiddelden, VWMA, VEMA, EVWMA
Dubbele en meer exponentiële gemiddelden, DEMA
Heb je code-ideeën die kunnen helpen of als basis kunnen dienen? Vraag het gerust in deze discussie.

Gerelateerde berichten
- Open Range Breakout Indicator voor MetaTrader 5: Ontdek de Kracht van deze Tool
- BykovTrend_HTF_Signal: Dé Indicator voor MetaTrader 5 voor Trendanalyse
- Verbeter je Trading met de WeightOscillator_Alert Indicator voor MetaTrader 5
- ColorXdinMA_Alert: Een krachtige indicator voor MetaTrader 5
- Ontdek de Multi Timeframe Tymen STARC Bands Indicator voor MetaTrader 5