Home Systeemhandel Bericht

Verbeteringen voor de Daily Opening EA: Jouw Ideeën Gevraagd!

Bijlage
9789.zip (123.51 KB, Downloaden 2 keer)

Hallo medetraders!

Vandaag wil ik het hebben over een Expert Advisor (EA) die we aan het ontwikkelen zijn: de Daily Opening EA. Deze EA is ontworpen voor MetaTrader 4 en we zijn op zoek naar jouw ideeën om deze verder te verbeteren!

We zijn benieuwd naar jouw suggesties!
Laat je opmerkingen of code-voorstellen achter.
Hoe meer input, hoe beter!

De Idee:

De Daily Opening EA maakt gebruik van een combinatie van indicatoren om de algemene richting van de volgende handelsdag te voorspellen. Op dit moment gebruiken we de CCI(50), RSI(21) en de standaard MACD. Wanneer de EA denkt dat de dag bearish zal zijn, plaatst hij een verkooppending order; hetzelfde geldt voor een kooppending order. Ook is het mogelijk om de lotgrootte aan te passen. Je kunt aangeven welk percentage van je huidige kapitaal je wilt riskeren, waarna de EA de juiste lotgrootte berekent (maximum 10 voor nu) op basis van jouw toegestane risico. Bijvoorbeeld, als je RiskPercentage instelt op 0.01, dan betekent dit dat je bij een verlies ongeveer 1% van je vorige kapitaal verliest. Dat is in ieder geval het idee. Of het ook daadwerkelijk goed werkt, dat is nog de vraag. Vergeet niet: de STOPLOSS- en TAKEPROFIT-variabelen zijn beide in punten - pas deze aan per broker. Deze EA is geschreven voor een 5-cijferige broker.

Disclaimer: Deze EA is ontwikkeld door te kijken naar verschillende EAs die al op deze site staan, waarvan een goed aantal dezelfde strategie gebruikt. Ik neem geen krediet voor het idee; ik wil alleen helpen om het verder te ontwikkelen!

Huidige Resultaten:

Momenteel zijn de resultaten niet winstgevend. Ik heb de rapporten van backtesting voor de laatste 1,5 jaar bijgevoegd, evenals al mijn historische data. Geen van deze resultaten was geoptimaliseerd; ik heb gewoon de standaardwaarden gebruikt die ik willekeurig heb ingesteld.

Ik ontdekte eerder dat een risico van 2-5% de beste resultaten opleverde. Dit is een oude EA die ik recentelijk weer ben gaan ontwikkelen, dus die oude resultaten zijn al een beetje in mijn onderbewustzijn verloren gegaan. Hoe dan ook, dit kan interessant zijn voor sommige mensen – het bevestigt wat veel traders zeggen over het risico van slechts 2% van je huidige kapitaal.

Wat We Moeten Doen:

• Verhoog de winpercentage (betere indicatoren vinden?)
  • Optimaliseer de TP/SL combinaties
  • Vind de beste paren om mee te traden
  • Maak de code netjes

Ik kijk uit naar jullie input en ideeën!

Gerelateerde berichten

Reactie (0)