Home Systeemhandel Bericht

Verbeter je EA: Tips voor een Betrouwbaarder Trading Systeem

Bijlage
7718.zip (5.87 KB, Downloaden 2 keer)

Hallo traders,

Onlangs heb ik mijn eerste EA (en nee, geen scalper) ontwikkeld met een take profit van 100. Ik heb deze getest op de EUR/USD op de M1 grafiek gedurende de periode van 01.01.2007 tot 25.11.2007. Het resultaat was indrukwekkend: een winst van ongeveer 1 miljoen USD met een begindeposito van slechts 3000!

Helaas verloor deze EA wel het volledige saldo in de jaren 2005-2006 en in december 2007. Dit laat zien dat zelfs de beste systemen hun zwakke punten hebben. Pogingen om verlieslimieten, sluitingen bij flats, tijdslimieten en andere risicobeperkingen toe te passen, hebben de situatie alleen maar verergerd. Veel potentieel winstgevende orders werden hierdoor gefilterd. De drawdowns zijn duidelijk merkbaar.

Heeft iemand misschien ideeën over hoe we de betrouwbaarheid van deze EA kunnen verbeteren zonder waardevolle 'goede' orders af te knippen? Voel je vrij om je gedachten te delen!

Met vriendelijke groet,

P.S.

De instellingen zijn behoorlijk agressief. Je kunt het risico verlagen met de volgende parameters:

• MaxLots: verlaag dit naar 1.
  • LotsRiskReductor: verhoog dit naar 5-10.
  • SpanGator: verhoog dit naar 3-5.

Het is echter belangrijk op te merken dat het verlagen van het risico in een enkel order systeem niet noodzakelijk leidt tot een algehele verbetering van het systeem. Geopende orders blokkeren vaak de opening van andere orders, zowel winstgevende als verliesgevende.

Persoonlijk geloof ik dat een volledige test van de kwaliteit van het systeem alleen zonder limieten op het aantal orders kan worden uitgevoerd.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)