Beschrijving:
Ontdek deze doorbraakstrategie.
We beginnen met het plaatsen van twee wachtorders. Deze orders definiëren een corridor binnen het bereik van de opgegeven kanaaleigenschappen.
Dit is cruciaal voor het vaststellen van de richting van de prijsbeweging.
Na een doorbraak wordt het verdere orderbeheer uitgevoerd volgens de "Stairs" strategie.
Voor de ingevulde order plaatsen we twee stoporders, die het kanaalbereik specificeren zoals ingesteld in de eigenschappen.
De Stop Loss-prijzen voor de orders zijn gelijk aan de doorbraakprijs.
De exit vindt plaats zodra de winst gelijk is aan de waarde zoals gespecificeerd in de Winst eigenschap,
of zodra de totale winst van alle verhandelde valuta (van alle gekoppelde expert instances) de waarde bereikt die gedefinieerd is door de Gemeenschappelijke Winst eigenschap.
Dus alles zal duidelijk worden na de transacties en tijdens de visualisatie.
De rekenkundige verhoging van orders wordt ondersteund.
Ook de automatische berekening van de lotgrootte is mogelijk; ik raad aan om deze niet groter dan 3% in te stellen.
Als iemand goede parameters voor de trading vindt, laat het me dan weten. Ik ben ervan overtuigd dat zulke parameters bestaan.
Ik zou niet adviseren om het met slechts één paar te gebruiken, maar het is natuurlijk leuk om het op demo-accounts of de MT Strategie Tester te testen.
Voor meerdere valutaparen kan de strategie efficiënter zijn; ik heb het getest op een demo-account.
Echter, het is onmogelijk om de optimale parameters in dit geval te vinden vanwege de multicurrency trading.
Een afbeelding van het demo-account:

Ik heb 5 valutaparen gebruikt, de winstkanaalgrootte was 100, de winst was 150 en de gezamenlijke winst was 300.
De maximale drawdown was gelijk aan wat we op de afbeelding zien.
Het initiële saldo was 25.000, de strategie kan ook werken met 10.000.
*.mqh -- kopieer om op te nemen
logical.mq4, trade.mq4 kopiëren naar bibliotheken
Stairs.mq4 -- de expert advisor.
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Creëer Handelsstrategieën met Bullish en Bearish Engulfing Candlestick Patronen en Stochastic
- Efficiënt Trendvolgend Handelsysteem met Exp_X2MA_JFatl voor MetaTrader 5
- Close Cross MA: Efficiënt Orders Sluiten met MetaTrader 4
- Efficiënt Handelen met het ColorSchaffJCCXTrendCycle Systeem voor MetaTrader 5
- Efficiënt Handelen met de Ang_Zad_C Indicator voor MetaTrader 5