In deze blogpost bespreken we een eenvoudige manier om een handmatige order te koppelen aan de Strategie Tester in MetaTrader 5. Zoals de meeste traders weten, werkt ChartEvent niet met de Strategie Tester. De enige objecten die momenteel met basis MQL5-code op de Strategie Tester kunnen worden geplaatst, zijn de "label" en de "button". Voor de label is er geen probleem om deze toe te voegen, maar bij de button... zelfs als je deze in de tester plaatst, kun je de status (aangeklikt of niet aangeklikt) niet detecteren zonder geavanceerde programmering en het koppelen aan andere systemen.
De truc die ik heb gebruikt om dit te bereiken, is door een eenvoudig bestanddetectieproces toe te passen. Zie deze EA als een zelfstandige ontvanger; bij elke tickbeweging controleert de EA een map op een bestand dat een order zou activeren. Als het vereiste tekstbestand op een specifieke locatie wordt gedetecteerd, voert de EA een opdracht uit om de order te verwerken en verwijdert vervolgens het bestand. De aanwezigheid van een bepaald bestand in de map is dus de belangrijkste trigger om een trade uit te voeren.
Je kunt nu elke manier bedenken om de EA te laten uitvoeren door simpelweg een bepaald bestand in de map te plaatsen.
In deze EA zou een eenvoudig bestand met de naam "buy.txt", "sell.txt" of "close.txt" in de "...\Common\Files\" map van MetaTrader 5 een opdracht activeren om een bepaalde order uit te voeren op basis van de bestandsnaam. De tekstbestanden zijn leeg; het gaat om de bestandsnaam en de aanwezigheid ervan in de map. De bestanden moeten één voor één verschijnen in <common_data_folder>\Files (mijn map ziet er zo uit: C:\Users\Rmd user\AppData\Roaming\MetaQuotes\Terminal\Common\Files\). Slechts één van de drie bestanden moet tegelijkertijd in de map verschijnen; als dat niet het geval is, wordt het eerste bestand dat de EA leest uitgevoerd, waarna de EA alle bestanden met die namen verwijdert.
De andere applicatie die je nu nodig hebt, is degene die het vereiste tekstbestand in de genoemde map aanmaakt of toevoegt. Je kunt ook gewoon een manier vinden om de genoemde bestandsnaam naar de doelmap te verplaatsen. Ik heb de mijne gemaakt in Visual Basic. Ik zou het graag delen, maar ik betwijfel of de site me toestaat een uitvoerbaar bestand hier te uploaden. Het beste is om zelf zoiets te maken of te zoeken; het is op elke mogelijke manier te bedenken, gewoon het opdrachttekstbestand op de juiste plek plaatsen. Kijk ook even naar het discussiegebied onderaan, daar zal ik delen hoe ik mijn paneel heb gemaakt.

Aanbevelingen:
- Als je je eigen gekozen indicator voor de tester wilt gebruiken, sla of hernoem een indicator template naar "StrategyTesterPracticeTrade.tpl", hetzelfde als de naam van de EA die je op de Strategie Tester gaat gebruiken.
- Let op de juiste maplocatie voor de opdrachttekstbestanden (...\MetaQuotes\Terminal\Common\Files\).
- Je kunt dit idee niet alleen gebruiken voor de Strategie Tester, maar ook om externe invloeden op je andere EA-codes te koppelen. Bijvoorbeeld: in plaats van alleen de aanwezigheid van een bestandsnaam, kun je FileOpen gebruiken en de inhoud van het bestand lezen waar mogelijk data voor Take Profit, Stop Loss en lotgroottes kan worden geplaatst en opgehaald... enzovoort. Zo kan jouw externe applicatie andere mogelijkheden dekken waarop je wilt dat je EA reageert.
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Gebaseerd op Morning/Evening Stars + Stochastic voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen op basis van 3 Zwarte Kraaiën/3 Witte Soldaten + Stochastic
- Ontdek de Kracht van MQL5 Wizard: Handelsignalen met 3 Zwarte Kraai/3 Witte Soldaten + MFI