Bij het handelen is het belangrijk om in te spelen op prijsbewegingen, en dat is precies wat deze strategie doet. Deze methode is gebaseerd op de observatie dat de prijs vaak de MA (Movend Average) kruist en vervolgens een bepaalde afstand verder beweegt.
De strategie plaatst een pending order (Buy Limit of Sell Limit) op een prijs die gelijk is aan de waarde van MA(590-M1). Wanneer de prijs verandert, verandert ook de waarde van de MA, en wordt de order aangepast totdat deze geactiveerd wordt.
Zodra de order is geactiveerd, wordt deze niet meer aangepast. De exit gebeurt via een strakke take profit (TP) en stop loss (SL). Zodra de EA (Expert Advisor) merkt dat er geen actieve orders zijn, plaatst het een nieuwe pending order. Vaak gebeurt het dat de prijs alleen de MA aanraakt zonder verder te bewegen, daarom heb ik de SL ingesteld op een relatief kleine afstand van 30 punten, terwijl het TP-niveau op 70 punten ligt.
Helaas is de originele versie van deze strategie niet meer beschikbaar, dus heb ik de broninformatie moeten herstellen uit een latere versie. Hoewel ik er zeker van ben dat ik het goed heb gedaan, bestaat er altijd een kleine kans dat er iets is blijven hangen.
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Creëer Handelsstrategieën met Bullish en Bearish Engulfing Candlestick Patronen en Stochastic
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- Efficiënt Trendvolgend Handelsysteem met Exp_X2MA_JFatl voor MetaTrader 5
- Close Cross MA: Efficiënt Orders Sluiten met MetaTrader 4