Home Systeemhandel Bericht

10 Pips per Dag: Een Effectieve Handelsstrategie voor MetaTrader 5

Bijlage
17474.zip (4.55 KB, Downloaden 2 keer)

Auteur van het ideeslacktrader, auteur van de mq5 codebarabashkakvn.

10 pips per dag, tegen de "trend van gisteren" in.

De auteur beschrijft de Expert Advisor (EA) als volgt:

Is het mogelijk om elke dag 10 pips te verdienen? Deze vraag is niet nieuw, maar als beginnende trader vind ik het erg interessant. Het blijkt best een uitdaging te zijn om tijdens live trading die 10 pips winst te behalen.

Ik heb geprobeerd wat onderzoek te doen om mijn dagelijkse 10 pips te behalen. Dit resulteerde in een "een keer per dag" handelsysteem. Ik open maar één positie per dag, aan het begin van de dag. Eerst een trendvolgende positie, daarna een positie tegen de trend in, met stop-orders, speciale SL en TP, enzovoort...

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Expert Advisor die één positie per dag opent tegen de "trend" op een bepaald tijdstip. Wat betekent 'trend' binnen deze Expert Advisor? Het is simpelweg het prijsverschil over een aantal bars. Na een eenvoudige optimalisatie kreeg ik een interessante curve te zien.

Deze curve toonde een winratio van 6/1 en 26/2 maximaal aaneengeschakelde winnende/verliezende trades. Ik heb een martingale toegevoegd om een redelijk geldbeheersysteem te creëren en om de curve nog mooier te maken :-)
De Expert Advisor leverde winstgevende resultaten over de afgelopen 7 jaar. Wanneer we geldbeheer toepassen met het minimum risico, is het beter om niet met een vaste lotgrootte te werken, maar deze te optimaliseren over de afgelopen 2 jaar; oudere resultaten zullen dan minder goed zijn.

Belangrijkste kenmerken:

Valutapaar: EURUSD
Tijdframe: automatisch geselecteerd (je kunt elk tijdframe instellen)
Positieopening: 07:00 CET (Centraal-Europese Tijd, +1 GMT)
Maximale levensduur van de positie: 75600 sec. = 21 uur
Aantal uren om het prijsverschil te controleren om de "Trend" te bepalen: 30 uur

Je kunt deze variabelen aanpassen/optimaliseren voor verschillende resultaten:

• FIXLOT: Als 0, wordt de maximale risico-variabele gebruikt om de lotgrootte te berekenen, anders wordt de opgegeven lotgrootte gebruikt voor de trading;
  • MINLOTS: minimum lot;
  • MAXLOTS: maximum lot;
  • MAXIMUMRISK: maximaal risico als FIXLOT = 0. Het is waarschijnlijk beter om FIXLOT = 0 en MAXIMUMRISK = 0.05 (of 0.02) te gebruiken;
  • SLIPPAGE: maximaal toegestane slippage.

TRADINGHOUR: het tijdstip waarop posities geopend moeten worden;
HOURSTOCHECKTREND: het aantal uren om het prijsverschil te controleren om de "Trend" te bepalen;
ORDERMAXAGE: maximale levensduur van de positie — oudere posities worden gesloten.

De EA bevat een element van martingale: in het geval van een verliezende positie wordt de lotgrootte van de volgende positie verdubbeld.

• FIRSTMULTIPLICATOR: vermenigvuldig de lotgrootte als er één verliezende positie was;
  • SECONDMULTIPLICATOR: vermenigvuldig de lotgrootte als er twee verliezende posities waren;
  • THIRDMULTIPLICATOR: vermenigvuldig de lotgrootte als er drie verliezende posities waren;
  • FOURTHMULTIPLICATOR: vermenigvuldig de lotgrootte als er vier verliezende posities waren;
  • FIFTHMULTIPLICATOR: vermenigvuldig de lotgrootte als er vijf verliezende posities waren.

STOPLOSS
TRAILINGSTOP
TAKEPROFIT

Hier is een vraag voor ervaren traders:

Wat zou een logische reden kunnen zijn om op deze manier te handelen? Is dit slechts een over-geoptimaliseerde geschiedenis zonder enige kans op succes in de toekomst, of heeft deze handelsstrategie een logische basis?

Gerelateerde berichten

Reactie (0)