Welkom bij mijn eerste indicator! Ik weet dat er veel indicatoren zoals deze bestaan, maar ik wilde er zelf één maken om te leren hoe het werkt. Het is een begin, toch?!
Deze indicator kan vooral handig zijn voor beginners, omdat ik zelf ook nog maar net begonnen ben met Forex (ik ben in januari 2008 gestart met traden).
Hoe deze indicator werkt: wanneer de prijs zich binnen 20, 10 of 5 punten van een steun- of weerstandsniveau bevindt (deze waarden kunnen naar wens worden aangepast), genereert de indicator één signaal (Alert). Dit gebeurt als de prijs in de ruimtes voor de trendlijn ligt (20<=Prijs<10), (10<=Prijs<5), (5<=Prijs=0). Maar maak je geen zorgen, de indicator overspoelt je niet met signalen bij elke kleine beweging. De indicator zal echter wel meerdere signalen geven wanneer de prijs van de ene ruimte naar de andere beweegt.
Daarnaast toont de indicator de huidige afstand van de prijs tot de steun- of weerstandslijn in de linkerbovenhoek (Comment).
De volgende informatie wordt weergegeven door het signaal:
- Range - afstand van de prijs tot de steun- of weerstandslijn;
- Prijs - huidige prijs;
- TrendLine - huidige locatie van de steun- of weerstandslijn.
De volgende instellingen moeten worden ingevoerd:
- PointsRange1 - de eerste (grootste) afstand tot de trendlijn, waarop het signaal wordt geproduceerd;
- PointsRange2 - de tweede (middelgrote) afstand tot de trendlijn, waarop het signaal wordt geproduceerd;
- PointsRange3 - de derde (kleinste) afstand tot de trendlijn, waarop het signaal wordt geproduceerd;
- IndexTrendLine - index, precies de index van de trendlijn, die je kunt zien in de lijst van objecten.
Let op: de waarden van afstanden 1, 2 en 3 moeten in aflopende volgorde worden ingevoerd!!!
Sorry als de beschrijving te gedetailleerd is. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te maken voor degenen die, net als ik, niet veel van dit soort dingen afweten.
Als iemand ideeën, suggesties of aanbevelingen heeft, laat het me weten, ik sta er open voor!
Indicator instellingen:

Lijst van objecten:

Signalen:

Gerelateerde berichten
- PCA Synthetics: Automatische Coëfficiëntselectie voor MetaTrader 5
- iExposure Indicator: Beheer je Handelsposities Efficiënt met MetaTrader 5
- Efficiënt Grafische Objecten Kopiëren in MetaTrader 5 met ChartObjectsCopyPaste
- Efficiëntie Ratio (ER) Berekenen met de CEROnRingBuffer voor MetaTrader 5
- Verbeter je Handelsstrategieën met de ColorXADX Indicator voor MetaTrader 5