Home Technische indicator Bericht

Pivot Points Indicator met Aanpasbare Sluitertijd voor MetaTrader 4

Bijlage
12953.zip (10 KB, Downloaden 0 keer)

De PP-indicator is beschikbaar op dagelijks (wekelijks, maandelijks) niveau, voor gebruik in tijdframes kleiner dan dagelijks. Ik sla de basis uitleg over het gebruik van deze indicator over; die informatie kun je hier vinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pivot_point_(technische_analyse)

Aangepaste afwijkingen van de gewone PP-indicatoren zijn als volgt:

• De zondagsbars voor datastromen die beginnen op zondag om 22:00 UTC zijn verwijderd.
  • De sluitertijd die wordt gebruikt voor de berekening is de sluiting van de bar om 20:00 UTC; dit is een invoervariable en kan eenvoudig worden aangepast wanneer de indicator aan de grafiek is toegevoegd (invoer int closetime_UTC).

Deze indicator toont dagelijkse PP die zijn berekend op basis van de sluitingsprijs van de voorgaande handelsdag's aanpasbare uurbars. Dit is erg nuttig als je bijvoorbeeld de sluitingsprijs van New York wilt gebruiken in plaats van de vaak minder relevante sluitingsprijs waar jij woont of waar jouw broker zich bevindt. De oorspronkelijke instellingen zijn ontworpen voor de UTC-tijdzone.

Een speciale uitdaging ligt bij de zondagsbars die mijn broker levert. Deze zijn in deze indicator verwijderd en worden op dezelfde manier weergegeven als maandagen.

Vaak geven de wekelijkse en maandelijkse PP extra aanwijzingen voor technische analyse. Daarom is het ook mogelijk om deze weer te geven (zie de bijbehorende invoervariabelen). Je kunt ook de gemiddelden voor de huidige dag laten weergeven.

Om deze voorwaarden te bereiken, worden de PP anders berekend voor maandagen en zondagen. De berekening bepaalt TimeDayOfWeek in een switch, en de formules verschillen een beetje van elkaar waar nodig. De truc die ik heb gebruikt (waarvan ik niet zeker weet of het slim was) is om de werkelijke hoeveelheid bars in de uurtijdframe (variabele hshift) tot het begin van de dag te bepalen. Aan deze uurlijkse verschuiving wordt de benodigde hoeveelheid uurbars toegevoegd om de interessante bar te krijgen waarvan de sluitingstijd wordt gebruikt voor de PP-berekening.

PP-indicator in EURUSD h1, je kunt zien dat de werkelijke wekelijkse PP verkeerd zijn.

Er is een belangrijke beperking aan de indicator:

• Aangezien deze op uurniveau wordt berekend, levert het indicatorwaarden die totaal niet kloppen wanneer het aantal uurbars dat normaal wordt geleverd 'op' is. In mijn geval is dit iets meer dan drieduizend vijfhonderd uren, maar deze waarde kan verschillen bij andere brokers. Om de grafiek schoon te houden, heb ik besloten de weergave te laten afkappen voordat de verkeerde waarden beginnen. Ze zijn echter nog steeds aanwezig in de arrays!

Ik denk dat de code redelijk goed is gedocumenteerd en kijk uit naar jullie vriendelijke kritiek om de indicator te verbeteren. Als je het leuk vindt, geef dan een beoordeling in de Code Base en raad het aan je vrienden aan!

Gerelateerde berichten

Reactie (0)