Home Technische indicator Bericht

MACD Ichimoku: De Krachtige Indicator voor MetaTrader 4

Bijlage
10070.zip (1.9 KB, Downloaden 0 keer)

De MACD is een van de meest betrouwbare indicatoren waarop veel handelsstrategieën zijn gebaseerd.

Om wat marktsentiment aan de MACD toe te voegen, heb ik besloten om de Ichimoku-concepten toe te passen op de waarden ervan.

In plaats van opnieuw uit te leggen hoe je Ichimoku gebruikt, raad ik je aan om een uitstekende bron van informatie te bekijken op de Ichimoku Wiki. Daar krijg je een volledig begrip van deze indicator.

Op de bijgevoegde grafiek heb ik een basisoverzicht van een beweging weergegeven, zodat je een idee krijgt van hoe je de informatie kunt interpreteren.

De indicator zelf maakt gebruik van dezelfde auto-shading code die ik gebruik om schaduwen te laten zweven. Je moet de dll's toestaan om dit te laten gebeuren en wachten op een nieuwe tick of

met de rechtermuisknop klikken en zonder iets te veranderen bewerken en weer sluiten op een stationaire grafiek voor de wolken om te kunnen zweven.

Aangezien we werken met positieve en negatieve waarden in de MACD, ben ik beperkt in het aantal buffers dat ik kan gebruiken om schaduwen voor elke mogelijkheid toe te laten. Dit betekent dat je altijd de SenkouA- en B-lijnen zult zien (de grenzen van de Kumo-wolken), maar soms is er een kleine hoeveelheid schaduw zichtbaar wanneer er een crossover met de nul-lijn plaatsvindt. Maak je geen zorgen, maar het is het vermelden waard.

Voor mij is dit een nieuwe manier om de MACD te bevestigen en ik ben erg tevreden met de informatie die wordt gepresenteerd. Ichimoku is een beetje een leercurve, maar absoluut de moeite waard.

In het begin heb ik de strategie tester op de M5 en M15 uitgevoerd met een do-nothing EA en heb ik de gedragingen van de indicator genoteerd. Na een tijdje zul je verrast zijn hoe goed deze indicator het verhaal vertelt.

Ik ben bijna klaar met de Stochastic en CCI Ichimoku en heb de ADX_Ichimoku een tijdje geleden op mijn site uitgebracht.

Groetjes,

Brooky

Gerelateerde berichten

Reactie (0)