Home Technische indicator Bericht

Inzicht in Bars en Koersen: Een Handige Hulpmiddel voor MetaTrader 5

Bijlage
26316.zip (7.2 KB, Downloaden 0 keer)

Deze tool is geen traditionele handelsinformatie-hulpmiddel. Het biedt vooral waarde voor diegenen die bar-informatie willen verkrijgen met behulp van de Bars (of iBars, die bijna gelijkwaardig zijn) en de CopyRates-functies over verschillende tijdframes. Mijn testen zijn voornamelijk gedaan met de "Basket Viewer"-tool, waarbij ik op elk symbool in de lijst klikte om de grafieksymbolen te wisselen en te zien wat er werd weergegeven.

Met deze utility kan de gebruiker het huidige grafieksymbool gebruiken (standaard) of een ander symbool invoeren in hun marktobservatie. Je kunt het aantal bars bekijken dat gerapporteerd wordt voor elk grafiektijdframe via de Bars functie, en het toont de resultaten van de CopyRates functie voor elk geldig bar nummer dat door de gebruiker is ingevoerd. Standaard toont de tool de CopyRates-informatie voor de oudste bar in elk tijdframe.

Dit is een tweelingindicator van https://www.mql5.com/en/code/26330, die zijn informatie over geldige bars verkrijgt met behulp van de 'SeriesInfoInteger'-functie. De SeriesInfoInteger-functie lijkt een 'betere' manier om de bar-informatie te verkrijgen, maar beide rapporteren bars die CopyRates niet kan ophalen, althans voor de huidige versie van de terminal.

De onderstaande afbeelding toont de typische opstart van de indicator, een grafiek met veel 4401 'Terminal Data not Available' fouten, gevolgd door een weergave met minder fouten naarmate de terminal de gegevens initialiseert. Scroll verderop om een beschrijving te zien van wat de genummerde bedieningselementen doen:

Startup Followed by Steady State with Control Numbered

De Bedieningspanelen:

• 1) "Rates and Bar" - Selecteer en sleep om de weergave naar een andere locatie op de grafiek te verplaatsen.
  • 2) Dit is het invoerveld voor het Bar Nummer. Voer een bar nummer in om te zien of de CopyRates-informatie beschikbaar is voor die bar.
  • 3) "Symbool" - Klik om het Bar Nummer terug te schakelen naar het 'Oudste' standaard of het laatst ingevoerde bar nummer.
  • 4) Dit is het invoerveld voor het Symbool. Voer een symbool in dat in je Marktwaarneming staat om dat symbool weer te geven.
  • 5) Klik op de MN1 CopyRates-informatie om het loggen aan en uit te schakelen. Wanneer ingeschakeld, worden fouten van Bars en CopyRates naar de logs geschreven.

Ik raad aan om // #include <errordescription.mqh> // errordescription.mqh is te vinden op: https://www.mql5.com/en/code/79 te verkrijgen en het ErrorDescription-tekst terug in de indicator toe te voegen. Ik kan de code niet indienen met deze include in de code.

Tijdens mijn testen rapporteerde Bars waarden groter dan 100.000, maar CopyRates lijkt nooit gegevens te krijgen voor bar nummers groter dan 99.999. De onderstaande afbeelding toont de CopyRates 4401-fout voor bar 100.0000 en het succes voor bar 99.9999:

Oldest CopyRates info is bar 99,9999

Gerelateerde berichten

Reactie (0)