Welkom bij mijn blog! Vandaag bespreek ik de HarmonikManual, een handige indicator voor MetaTrader 4. Deze tool helpt je om het patroon te identificeren door handmatig de punten XABCD te plaatsen. Bovendien zoekt hij automatisch naar de volgende Potentiële Omkeerzone (PRZ).
Dit idee is oorspronkelijk gepubliceerd door Snorm, als de DavincisKiss-indicator. Ik heb de Harmonic Ratios.mq4 van alltraders aangepast en er extra commando's aan toegevoegd die nodig waren.
Ik heb verbeteringen aangebracht aan deze indicator, zodat hij er als volgt uitziet:

Daarnaast heb ik enkele nieuwe functies toegevoegd, zoals te zien is aan de rechterkant van de grafiek.
Door op de knoppen te klikken, kun je de utility als volgt instellen:
- SEARCH: Hiermee worden alle mogelijke patronen die zich kunnen voordoen, gevonden.
- NEXT: Hiermee verplaats je het punt "D" naar het verkregen patroon om de naam te achterhalen.
- ON / OFF: Schakel de indicator in of uit.
- COLOUR / NONE: Wijzig de kleur van het harmonische patroon, zodat het gekleurd of niet gekleurd is.
- XABC: Plaats het punt XABC naar het dichtstbijzijnde hoogste of laagste punt.
- RESET: Druk op deze knop als er een fout optreedt die nog niet gedefinieerd is.
- AUTO: Toekomstige functies die ik nog niet heb bedacht.
- Menu verplaatsen: Houd de toets "M" ingedrukt om de locatie van het menu te verplaatsen. Nadat je de toets "M" hebt losgelaten, klik je met de muis op het gewenste gebied.
Je kunt ook je eigen harmonische patroon database gebruiken. Wijzig simpelweg de invoer "bestandsnaam" en het aantal "DatabaseRecord" in het invoertabblad (zie figuur hierboven). Maak je geen zorgen dat het aantal dat je ingevoerd hebt in "DatabaseRecord" niet juist is, want de indicator past zich aan als het opgegeven nummer te groot is. En hij leest alleen de database records volgens het ingevoerde aantal, als het ingevoerde nummer te klein is. Bewaar je databasebestand in <MQL4>files.
De naam van de nieuwe versie van deze indicator is: HarmonMan.mq4
namepatterns,minXB_,maxXB_,minAC_,maxAC_,minBD_,maxBD_,minXD_,maxXD_ Bat,0.382,0.5,0.382,0.886,1.618,2.618,0.886,0.886 Max Bat,0.382,0.618,0.382,0.886,1.272,2.618,0.886,0.886 Max Gartley,0.382,0.618,0.382,0.886,1.128,2.236,0.618,0.786
De bovenstaande gegevens vormen de harmonische patroon database, en moeten worden opgeslagen als harmontrad.csv en in de map terminal_data_folder\MQL4\Files worden geplaatst.
Zodra de indicator is geladen, plaats je XABCD op een willekeurig punt, en aan de linkerkant van het paneel wordt de naam van het patroon weergegeven als het patroon gevonden is; anders wordt de vergelijking van AB met CD weergegeven.

Als je de volgende PRZ wilt zoeken die mogelijk kan optreden, plaats dan de tekst D rechts van de laatste kaars (Time[0]). Als tekst D boven tekst C staat, zoekt de indicator PRZ naar boven, en vice versa.
Plaats tekst en noem het ON, en geef het aantal PRZ op dat je wilt zoeken.

De onderstaande figuur toont het resultaat:

We kunnen veel meer patronen aan harmontrad.csv toevoegen, maar je moet het aantal database records wijzigen op regel 622 zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding:

Als punt D nergens meer zichtbaar is, druk dan eenvoudigweg op Ctrl+B en verwijder de tekst, noem D en ON, zoals te zien in de onderstaande afbeelding:
En de nieuwe tekst D zal gevormd worden.

Gerelateerde berichten
- BykovTrend_HTF_Signal: Dé Indicator voor MetaTrader 5 voor Trendanalyse
- Prijs in het Poolse Coördinatensysteem - Indicator voor MetaTrader 5
- Rate_AOModPips: Dé Indicator voor MetaTrader 5 voor Traders
- X Bar Clear Close Trend: Dé Indicator voor Trendomkeringen in MetaTrader 5
- ATR Geïntegreerde Laguerre RSI Indicator voor MetaTrader 5